Hallo_der Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 Jeg er en 25 år gammel mann som fikk forhuden fjernet for noen år tilbake pga. trang forhud. Fra tid til annen plages jeg med depressive tanker grunnet dette, noe som ikke blir mindre av at jeg ikke hadde hatt sex før inngrepet, slik at jeg ikke har noe egentlig sammenligningsgrunnlag. Når jeg prøver å lete opp informasjon om fenomenet, f.eks. på Internett, finner jeg stort sett bare ting som er skrevet av mer eller mindre "fundamentalistiske" motstandere av omskjæring, lite som er saklig og ser begge sidene av saken. Etter inngrepet har jeg hatt flere seksualpartnere, og jeg har aldri fått noen klager eller negative bemerkninger, verken på min innsats i senga eller på utstyrets "anatomi". Snarere tvert i mot har jeg fått skryt, både fordi jeg holder ut lenger, at den er så ren, og at den er finere å se på enn en uomskåret penis. Det eneste jeg merker, er at selve glansen ikke er så følsom ved oralsex og samleie som jeg kanskje skulle ønske. Alle jentene jeg har vært sammen med har ofte fått vaginal orgasme; selv får jeg kraftige orgasmer både ved samleie, oralsex og onani, det eneste er at dette skjer ved stimulering av punktet under penishodet der tråden til forhuden vanligvis er festet, fremfor ved stimulering av selve glansen. Dette punktet, som er mer følsomt enn glansen, er enda mer sensitivt nå da jeg er omskåret. Ser at det er flere her som lurer på hvordan omskårne menn onanerer; det går fint (ihvertfall i mitt tilfelle), man berører bare ikke glansen (noe særlig) underveis. Det virker for meg som om det er innstillingen til problemet og min egen fantsi som setter grenser for hva jeg kan oppnå av seksuell nytelse. De mer positive delene av "folkeopplysningen" om omskjæringen fokuserer stort sett på de helsemessige fordelene ved å være omskåret, og sier lite om eventuelle seksuelle fordeler; men jeg kan ikke tro annet enn at en god underlivshelse gir oss omskårne seksuelle fordeler som de "intakte" ikke har, samtidig som de kanskje har fordeler som ikke er oss forunt. Helse og seksuell velvære er to sider av samme sak. Dessuten er det én ting jeg ikke helt forstår: hvordan kan man måle seksuell følsomhet eller mangel på sådan? For det første, slik jeg ser det, er ikke den rent fysiologiske sensetiviteten proporsjonal med opplevelsen av seksualakten. For det andre, så finnes det jo ingen metoder for å påvise i hvor stor grad glansen til en omskåret er mindre følsom enn hos en uomskåret: for alt det vi vet er kanskje forskjellen ubetydelig, eller til og med omvendt? Eller så er svaret at på de omskårne/uomskårne har følsomhet på områder den andre mangler. Er det noen andre som har meninger om dette? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/165782-omsk%C3%A5ret/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShitDiddelyDo Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 Det har vært en del forhudsdiskusjoner her på dol, og hver gang dukker disse fundementalistene du leser artikler av på nettet opp. Disse som forteller meg og deg hvor lite vi føler. Vel, jeg kan ikke si så mye om din penis, men jeg kan i hvert fall si at jeg har seksuell erfaring både med og uten forhud (først med, så uten), at jeg nå har vært uten forhud i snart 10 år, at jeg ikke er mindre følsom enn tidligere, at jeg opplever den samme positive responsen fra jentene som du sier du opplever, og ikke minst at mitt sexliv ble vesentlig bedre etter at jeg kappa forhuden. Faktisk er jeg så fornøyd over mangelen på forhud at jeg gjerne anbefaler full kapping også for de som ikke har trang forhud eller andre medisinske lidelser. De jeg kjenner som ikke har forhud sier nøyaktig det samme som meg. Rådførte meg selvsagt godt før jeg kappet min (det var jo før internet tok av og man enkelt fant informasjon). Angrer ikke et eneste sekund. Hvis du sliter med det psykiske burde du kanskje ta deg en tur til psykolog, i stedet for å lese artikler som ekstremister skriver om dine følelser i penis. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/165782-omsk%C3%A5ret/#findComment-1079370 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirello Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 Hei! Vil bare si at jeg har hatt sex med en del omskårete gutter, og må innrømme at jeg liker de bedre enn de med forhud.. oralsex er mye bedre + at den ikke ser ut som en innskrupa pølse,... Hehe... Samboern er ikke omskjært, men han har ikke forhud over hodet i erigrert tilstand. Har bare forhud over halve hodet når den er slapp.. synes ikke masse forhud er noe fint eller opphissende. Liker åpna gaver! ; ) Så vær glad i den du har, og slutt å tenk på det... Den er sikkert fin! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/165782-omsk%C3%A5ret/#findComment-1079433 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Omskåret som barn Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 Jeg ble omskåret som barn, og kan ikke uttale meg om hvordan det er å ha forhuden inntakt. På det seksuelle plan opplever jeg at jeg kan holde det gående lenge i sengen med fruen, før det går for meg, og det kan kanskje skyldes at penis er mindre følsom akkurat på hodet, men hva gjør vel det. Det er jo helt topp og kan elske lenge før man må legge inn "årene" 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/165782-omsk%C3%A5ret/#findComment-1079910 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tigertrollet Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 Ser ikke negative ting med det for oss jenter ihvertfall-heller tvert i mot faktisk:-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/165782-omsk%C3%A5ret/#findComment-1080247 Del på andre sider Flere delingsvalg…
eryx Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Det har vært en del forhudsdiskusjoner her på dol, og hver gang dukker disse fundementalistene du leser artikler av på nettet opp. Disse som forteller meg og deg hvor lite vi føler. Vel, jeg kan ikke si så mye om din penis, men jeg kan i hvert fall si at jeg har seksuell erfaring både med og uten forhud (først med, så uten), at jeg nå har vært uten forhud i snart 10 år, at jeg ikke er mindre følsom enn tidligere, at jeg opplever den samme positive responsen fra jentene som du sier du opplever, og ikke minst at mitt sexliv ble vesentlig bedre etter at jeg kappa forhuden. Faktisk er jeg så fornøyd over mangelen på forhud at jeg gjerne anbefaler full kapping også for de som ikke har trang forhud eller andre medisinske lidelser. De jeg kjenner som ikke har forhud sier nøyaktig det samme som meg. Rådførte meg selvsagt godt før jeg kappet min (det var jo før internet tok av og man enkelt fant informasjon). Angrer ikke et eneste sekund. Hvis du sliter med det psykiske burde du kanskje ta deg en tur til psykolog, i stedet for å lese artikler som ekstremister skriver om dine følelser i penis. Hos hvem/hvilken klinikk var det du fikk utført operasjonen din? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/165782-omsk%C3%A5ret/#findComment-1087518 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShitDiddelyDo Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Hos hvem/hvilken klinikk var det du fikk utført operasjonen din? Husker ikke navnet, men jeg vil tro alle klinikker utfører dette inngrepet. Det er jo ikke rare greine. Siden jeg ikke orket å stå mange, mange måneder i sykehuskø, så betalte jeg rundt 1000 kroner på en privat klinikk. Men det er helt sikkert dyrere nå. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/165782-omsk%C3%A5ret/#findComment-1087545 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.