Gjest Ulla74 Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 Jeg er en dame på 30 år som er samboer med verdens herligste mann. Vi har vært samboere i halvannet år. Han er snill, god, handy, flink i hjemmet, god elsker, god far osv. osv. Jeg føler meg heldig som har truffet en mann som jeg finner så lite negative sider med. Han kunne nok vært flinkere til å snakke om sine innerste følelser, men det har jeg lært meg å leve med. Så i utgnagspunktet har vi det veldig godt sammen. Vi har felles interesser, og lever et aktivt og morsomt liv sammen. Vi har ingen felles barn, men han har en datter fra tidligere ekteskap som vi har regelmessig samvær med, og dette fungerer veldig fint hjemme hos oss. Jeg har et veldig godt forhold til hans datter. Han har derimot ikke noe godt forhold til barnets mor. De snakker så og si ikke sammen, men kommuniserer via mail og av og til pr. telefon. Og det ender ofte med uenigheter. Sånn vi ser på det så bruker barnets mor fryktelig mye energi på å forsøke å gjrøe vår hverdag sur. Hun har ingen grunn til å være bitter, da det var hun som ønsket å flytte fra ham, og hun gikk tilbake til sin ekssamboer. Jeg har ikke blitt fortalt helt hva som egentlig var grunnen til selve bruddet mellom disse to. Men har forstått det sånn at det var mye uenighet fordi hun "hersjet" mye, og styrte og bestemte og la retningslinjer hele veien. Mens min samboer følte seg mer og mer som en tøffel som bare hang på slep. Han burde nok vært flinkere til å si i fra, men det gjorde han ikke. Jeg er derfor veldig opptatt av nå, at han skal ta like mye avgjørelser som meg, og akter ikke at han skal sitte med samme følelse i vårt forhold. Da det ble brudd mellom disse to, så skjedde det mye. Hun oppførte seg på en måte som ingen rundt de godttok. Hun rett og slett "rundlurte" min nåværende samboer, så han ble sittende igjen med masse gjeld, store advokathonorarer og masse bråk de i mellom. Hun oppførte seg på en sånn måte at alle hennes venner opp igjennom alle år vendte henne ryggen, og hun har fortsatt ingen kontakt med de, da de ikke ønsker det. Men alikevel så sitter jeg her og føler en form for sjalusi overfor denne eks-konen. Jeg innrømmet ikke i starten at det var sjalu jeg var, men jeg gjør det nå. Jeg innrømmer det kun overfor meg selv, da akkurat dette jeg skal fortelle nå er ting jeg ikke har snakket med noen om tidligere. Men nå begynner det å plage meg såpass mye at jeg trenger noen gode råd. Min samboer (forlovede faktisk), sier både til meg og andre (har blitt gjenfortalt av venner) at han trodde han visste hva kjærlighet var den gangen han giftet seg, men han vet nå at det gjorde han ikke. Han har aldri i noe forhold tidliger hatt det så bra som med meg, og det er meg han elsker og vil bli gammel med. Selvfølgelig er dette hyggelig å høre, og på en måte tror jeg på det, men det er et eller annet som plager meg som får meg til å ikke tro helt på det alikevel. En av grunnene er fordi hans eks-kone er en veldig flott jente utseende messig. Hun er pen, har et vinnende vesen og en fantastisk kropp (ja, jeg er så dum at jeg legger merke til sånt!). Og i tillegg så sitter hun veldig godt i det økonomisk, sånn at hun og hennes samboer har alt hun trenger og litt til (hus, 2 hytter, 3 biler, båt osv.). Min samboer og meg har en helt normal økonomi. Da de var gift hadde hun ikke fult så mye, men de hadde det bedre økonomisk enn jeg og min samboer har det pr. idag. Så jeg kan ikke noe for det, men jeg tenker som så at min samboer sikkert hadde det mye bedre sammen med henne den gangen de faktisk hadde det bra enn han har det sammen med meg. Kanskje fordi han hadde flottere ting rundt seg sånn materalistisk sett. Jeg vet jo at han egentlig ikke er så opptatt av sånne ting, men alikevel så tenker jeg på det hele tiden. Hver gang det dukker opp en mail eller en telefon fra hans eks-kone så kjenner jeg at jeg blir helt kvalm. Jeg tenker hver gang at etter at han har lest mailen eller snakket ferdig i telefonen, så tenker han tilbake på hvor fint de hadde det sammen. Jeg klarer bare ikke å få bildet ut av hodet om at de var det "perfekte par". Selv om han påstår at de faktisk ikke hadde det så bra sammen, nettopp fordi hun styrte alt og alt gikk etter hennes pipe hele veien. Og hans familie sukker faktisk lettet over at det ble slutt. Hun kom ikke godt overens med hans familie i det hele tatt, noe jeg gjør veldig bra. Så selv om jeg får det bekreftet gang på gang at sannsynligvis har han det bedre med meg enn med henne, så klarer jeg ikke å få dette inn i hodet. Og det blir bare værre og værre for hver dag som går. Jeg kjenner atjeg går med en konstant "redsel" inni meg, men vet egentlig ikke helt hva jeg er "redd" for. For vi har det som sagt veldig godt sammen, og det er sjelden - så og si aldri at vi krangler om noe. Vi har et veldig likt syn på livet, barneoppdragelse, interesser osv. osv. Men hvorfor klarer ikke jeg å ta dette til meg, og bare glemme eks-kona og nyte livet mitt istedet. For jeg har det jo egentlig så veldig fint ??? Jeg vet jeg bare bør se bort fra henne, men jeg trenger råd på hvordan jeg kan klare det. Jeg er jo så klar over det selv, men får det ikke til. Har såvidt forsøkt å snakke om dette med min samboer, men han skjønner ikke problemet. For han så eksisterer ikke hun lenger annet enn at han må forholde seg til henne pga. barnet, men bortsett fra det så ofrer han ikke henne en tanke påstår ham. Men det gjør jeg... Setter stor pris på tilbakemeldinger! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/165830-sjalu-p%C3%A5-eks-kone/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
petter smart Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 Du skjønner jo selv den manglende logikken i det du sier, men følelser er ofte ikke logiske. Det virker som om han ikke hadde det bra sammen med eks-kona, han elsket henne sikkert, men hun behandlet han ikke bra. At han ikke vil ha noe med henne å gjøre stadfester dette. Penger er slett ikke alt. Ville du heller vært sammen med en millionær som banket deg, var notoris utro og behandlet deg som et barn framfor han du nå er sammen med? De ekstra pengene ville ikke betydd noe som helst. En pen kropp er heller ikke alt. Og du er nok penere enn du selv tror. Sexen fungerer bra, hva er da problemet? Det virker som om du har det så bra at du må finne på problemer. Enkelte kvinner har dette problemet. Hva du bør gjøre med det vet jeg ikke. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/165830-sjalu-p%C3%A5-eks-kone/#findComment-1079858 Del på andre sider Flere delingsvalg…
msna Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 Det er ikke sjalusi, det er mindreverdighetskomplekser du sliter med. Hun er penere enn deg, hun har finere kropp enn deg og har bedre økonomi enn deg. Ting du aldri kan gjøre noe med. Forsøk å se deg selv i speilet og si at du er verdifull og at det er deg han har valgt å leve med. Hvis du lar de negative tankene surre uten å stoppe dem blir de sannhet til slutt. Du ødelegger forholdet. Hvorfor unner du ikke deg selv å være lykkelig?? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/165830-sjalu-p%C3%A5-eks-kone/#findComment-1079909 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 "Jeg tenker hver gang at etter at han har lest mailen eller snakket ferdig i telefonen, så tenker han tilbake på hvor fint de hadde det sammen." Forsøk å tenke på at for ham er hver eneste en av disse henvendelsene, en ny bekreftelse på hvor styrete og plagsom hun var / er. Du sier jo selv at mange av disse bare er forsøk på å gjøre hverdagen vanskelig for dere. Han har latt seg forblinde av en fin kropp (og evt. en behagelig tilværelse med god råd) én gang. Akkurat den tabben gjør han neppe igjen - i hvert fall ikke med samme dama. Ikke mas for mye om dette, det kommer garantert ikke noe godt ut av det. Spar bekymringene til et reelt problem. Ikke støt fra deg denne mannen ved å bli en sjalu overvåker, han høres ut til å være en bra kar synes 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/165830-sjalu-p%C3%A5-eks-kone/#findComment-1079916 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulla74 Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Det er ikke sjalusi, det er mindreverdighetskomplekser du sliter med. Hun er penere enn deg, hun har finere kropp enn deg og har bedre økonomi enn deg. Ting du aldri kan gjøre noe med. Forsøk å se deg selv i speilet og si at du er verdifull og at det er deg han har valgt å leve med. Hvis du lar de negative tankene surre uten å stoppe dem blir de sannhet til slutt. Du ødelegger forholdet. Hvorfor unner du ikke deg selv å være lykkelig?? Hei msna og takk for svar. Vel, om hun faktisk har penere kropp osv. enn meg det vet jeg ikke. Jeg anser meg selv og blir faktisk sett på som en flott dame. Dessuten har jeg "bedre" jobb enn henne og i utgangspunktet tjener nok jeg mer penger enn hun gjør. Men jeg hjelper min samboer med hans gjeldsproblemer da han måtte ta opp lån til alt etter skilsmissen, fordi hun rundlurte ham. Han hadde brukt opp alle sine sparepenger på henne og masse av arbeidstid med å pusse opp et helt hus, uten at han fikk et øre for det. Han gikk ut av ekteskapet med nesten omtrent bare klærne sine. Så pga. mye gjeld er vår økonomi ikke så bra om dagen, men det retter seg forhåpentligvis etterhvert. Jeg har også tenkt tanken som du skriver at det er mindreverdighetskompleks, men jeg kan liksom ikke helt si at det er det heller. For som sagt er hun en flott jente, men det er faktisk jeg også! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/165830-sjalu-p%C3%A5-eks-kone/#findComment-1080521 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulla74 Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 "Jeg tenker hver gang at etter at han har lest mailen eller snakket ferdig i telefonen, så tenker han tilbake på hvor fint de hadde det sammen." Forsøk å tenke på at for ham er hver eneste en av disse henvendelsene, en ny bekreftelse på hvor styrete og plagsom hun var / er. Du sier jo selv at mange av disse bare er forsøk på å gjøre hverdagen vanskelig for dere. Han har latt seg forblinde av en fin kropp (og evt. en behagelig tilværelse med god råd) én gang. Akkurat den tabben gjør han neppe igjen - i hvert fall ikke med samme dama. Ikke mas for mye om dette, det kommer garantert ikke noe godt ut av det. Spar bekymringene til et reelt problem. Ikke støt fra deg denne mannen ved å bli en sjalu overvåker, han høres ut til å være en bra kar synes Takk laban! Som du ser av svaret til msna, så tror jeg ikke dette med kropp og utseende er så viktig, for jeg stiller nok i samme klasse som henne - selv om jeg kanskje ikke tør å innrømme det. Og da de var sammen så hadde de ikke nødvendigvis bedre råd enn vi har nå, for det er etter at hun rundlurte ham at hun fikk mere penger, og samtidig fant seg en ny samboer med grei økonomi. Så min samboer er nok ikke vant til å ha det så mye bedre sånn sett enn det vi har. Så det er det som er så pyton for meg. Jeg klarer ikke helt så sette fingeren på hva som egentlig er problemet, og hvorfor jeg henger meg så fælt opp i henne. Andre eks`er, har jeg også hilst på og de har jeg ikke noe negativt å utsette på i det hele tatt. Men det har kanskje med at vi alltid må forholde oss til henne pga. barnet, og at det gjør situasjonen værre. Hadde jeg aldri sett henne, så hadde jeg nok ikke tenkt på henne i det hele tatt tror jeg. Men jeg føler at hun henger over oss som et spøkelse og skal kontrollere hva vi gjør hele tiden. (via barnet da selvfølgelig). 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/165830-sjalu-p%C3%A5-eks-kone/#findComment-1080529 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulla74 Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Du skjønner jo selv den manglende logikken i det du sier, men følelser er ofte ikke logiske. Det virker som om han ikke hadde det bra sammen med eks-kona, han elsket henne sikkert, men hun behandlet han ikke bra. At han ikke vil ha noe med henne å gjøre stadfester dette. Penger er slett ikke alt. Ville du heller vært sammen med en millionær som banket deg, var notoris utro og behandlet deg som et barn framfor han du nå er sammen med? De ekstra pengene ville ikke betydd noe som helst. En pen kropp er heller ikke alt. Og du er nok penere enn du selv tror. Sexen fungerer bra, hva er da problemet? Det virker som om du har det så bra at du må finne på problemer. Enkelte kvinner har dette problemet. Hva du bør gjøre med det vet jeg ikke. Jeg er fullstendig klar over det. Jeg får gå i meg selv og se om jeg kan klare å finne ut av det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/165830-sjalu-p%C3%A5-eks-kone/#findComment-1080531 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solveig Vennesland, Familierådgiver Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Hei! Kvinner er kvinner verst! Jeg tror du har havnet i den grøfta som så mange andre kvinner, at de har et litt dårlig kroppsbilde, og derfor konstant sammenlikner seg med andre "modell"kvinner. NÅr din manns x er en sånn type modellkvinne, blir det nok ekstra nært for deg, siden din mann har vært kjæreste med henne. Og du tenker kanskje at mannen din den gangen valgte henne pga utseende og penger. Dette drar du med deg som en plageånd inn i livet ditt. Det er ikke gjort i en fei å bli kvitt sånne sjalusifølelser. Men du kan gjøre noe for å få kontroll med dem. Skaff deg en liten registreringsbok. Nå skal du registrere når du føler at sjalusien kommer snikende på besøk til deg. Dato og klokkeslett. Og videre: Hva skjedde rett før disse sjalusifølelsene kom? Skriv ned. Når ble sjalusifølelsen borte igjen? Hvorfor gikk den over? Skriv ned i en uke, og se selv hvor ofte og hvordan sjalusien kommer. Det gir deg peiling på hvor stort problemet er. Videre kan det gi deg en mulighet til å få kontroll på sjalusien, og dermed jage den vekk fra livet ditt.' Synes du dette høres vanskelig ut, synes jeg du skal ta kontakt med et fagperson for hjelp. Bruk gjerne familiekontoret som har kompetanse på slike forhold. Les i Fakta her under DOl om Sjalusi 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/165830-sjalu-p%C3%A5-eks-kone/#findComment-1080558 Del på andre sider Flere delingsvalg…
favn Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Hei! Kvinner er kvinner verst! Jeg tror du har havnet i den grøfta som så mange andre kvinner, at de har et litt dårlig kroppsbilde, og derfor konstant sammenlikner seg med andre "modell"kvinner. NÅr din manns x er en sånn type modellkvinne, blir det nok ekstra nært for deg, siden din mann har vært kjæreste med henne. Og du tenker kanskje at mannen din den gangen valgte henne pga utseende og penger. Dette drar du med deg som en plageånd inn i livet ditt. Det er ikke gjort i en fei å bli kvitt sånne sjalusifølelser. Men du kan gjøre noe for å få kontroll med dem. Skaff deg en liten registreringsbok. Nå skal du registrere når du føler at sjalusien kommer snikende på besøk til deg. Dato og klokkeslett. Og videre: Hva skjedde rett før disse sjalusifølelsene kom? Skriv ned. Når ble sjalusifølelsen borte igjen? Hvorfor gikk den over? Skriv ned i en uke, og se selv hvor ofte og hvordan sjalusien kommer. Det gir deg peiling på hvor stort problemet er. Videre kan det gi deg en mulighet til å få kontroll på sjalusien, og dermed jage den vekk fra livet ditt.' Synes du dette høres vanskelig ut, synes jeg du skal ta kontakt med et fagperson for hjelp. Bruk gjerne familiekontoret som har kompetanse på slike forhold. Les i Fakta her under DOl om Sjalusi Hva er Fakta for noe? Et eget artikkelarkiv? Og hvor er det i så fall? Jeg ser ingenting i menyene... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/165830-sjalu-p%C3%A5-eks-kone/#findComment-1080572 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babette Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Hei msna og takk for svar. Vel, om hun faktisk har penere kropp osv. enn meg det vet jeg ikke. Jeg anser meg selv og blir faktisk sett på som en flott dame. Dessuten har jeg "bedre" jobb enn henne og i utgangspunktet tjener nok jeg mer penger enn hun gjør. Men jeg hjelper min samboer med hans gjeldsproblemer da han måtte ta opp lån til alt etter skilsmissen, fordi hun rundlurte ham. Han hadde brukt opp alle sine sparepenger på henne og masse av arbeidstid med å pusse opp et helt hus, uten at han fikk et øre for det. Han gikk ut av ekteskapet med nesten omtrent bare klærne sine. Så pga. mye gjeld er vår økonomi ikke så bra om dagen, men det retter seg forhåpentligvis etterhvert. Jeg har også tenkt tanken som du skriver at det er mindreverdighetskompleks, men jeg kan liksom ikke helt si at det er det heller. For som sagt er hun en flott jente, men det er faktisk jeg også! Men er du sikker på at det er sjalusi du føler? Kanskje du bare føler en uspesifisert irritasjon og antipati fordi hun, som du sier, har "rundlurt" mannen din, og at du nå blir trukket inn i hans økonomiske problemer? Jeg må for øvrig tilstå at han høres altfor snill og en smule passiv ut. Hvordan kunne han la henne herse med seg uten å sette foten ned? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/165830-sjalu-p%C3%A5-eks-kone/#findComment-1080573 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulla74 Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Hva er Fakta for noe? Et eget artikkelarkiv? Og hvor er det i så fall? Jeg ser ingenting i menyene... Hei favn! Klikk på sex og samliv øverst her, og så under emner i portalen finner du sjalusi, under der finner du Fakta. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/165830-sjalu-p%C3%A5-eks-kone/#findComment-1080574 Del på andre sider Flere delingsvalg…
favn Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Hei favn! Klikk på sex og samliv øverst her, og så under emner i portalen finner du sjalusi, under der finner du Fakta. Åja, jeg trodde det var en slags fellesmeny med Fakta om dette og hint. Men ellers takk! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/165830-sjalu-p%C3%A5-eks-kone/#findComment-1080577 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulla74 Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Men er du sikker på at det er sjalusi du føler? Kanskje du bare føler en uspesifisert irritasjon og antipati fordi hun, som du sier, har "rundlurt" mannen din, og at du nå blir trukket inn i hans økonomiske problemer? Jeg må for øvrig tilstå at han høres altfor snill og en smule passiv ut. Hvordan kunne han la henne herse med seg uten å sette foten ned? Hei Babette! Jo, det er helt riktig det du skriver. Jeg er skikkelig irritert på henne pga. det. Og jeg fatter ikke hvordan et menneske kan behandle andre på den måten uten å bevege et øyebryn. Hun har jo som jeg skrev mistet alle vennene sine osv., men det bryr hun seg tydeligvis ikke noe om. Hvertfall ikke utad... Så joda, det er nok mye i det du skriver. Men hva i alledager skal jeg gjøre for å få hevet meg over disse tankene og irritasjonene da? For de ligger og murrer der hele tiden. Og ja - min partner er/var nok fryktelig snill og naiv. Han er veldig veldig snill som person, og han ønsker ikke å tro noe vondt om andre før det motsatte er bevist. Da vi ble samboere var jeg hardnakket på det at vi skulle ha samboerkontrakt fordi jeg ville ikke at noe sånt skulle skje igjen. Men det tok tid før jeg fikk ham med på det, for han tror selvfølgelig ikke noe vondt om meg. Og jeg har ingen planer om å lure ham (ikke har han igjen noe jeg kan lure ham for heller , men som jeg sier til ham, det er du som har blitt lurt før, så du bør forstå verdien av en sånn kontrakt. Så tilslutt fikk jeg han med på det. Så jada - han er for snill og alt for naiv. Det er mange episoder han har fortalt om fra forholdet som jeg ikke fatter at han kunne finne seg i. Og når jeg spør om hvordan han kunne finne seg i det, så trekker han bare på skuldrene og sier enten at det bare ble sånn, eller at han ikke orket å lage bråk pga. barnet... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/165830-sjalu-p%C3%A5-eks-kone/#findComment-1080580 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babette Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Hei Babette! Jo, det er helt riktig det du skriver. Jeg er skikkelig irritert på henne pga. det. Og jeg fatter ikke hvordan et menneske kan behandle andre på den måten uten å bevege et øyebryn. Hun har jo som jeg skrev mistet alle vennene sine osv., men det bryr hun seg tydeligvis ikke noe om. Hvertfall ikke utad... Så joda, det er nok mye i det du skriver. Men hva i alledager skal jeg gjøre for å få hevet meg over disse tankene og irritasjonene da? For de ligger og murrer der hele tiden. Og ja - min partner er/var nok fryktelig snill og naiv. Han er veldig veldig snill som person, og han ønsker ikke å tro noe vondt om andre før det motsatte er bevist. Da vi ble samboere var jeg hardnakket på det at vi skulle ha samboerkontrakt fordi jeg ville ikke at noe sånt skulle skje igjen. Men det tok tid før jeg fikk ham med på det, for han tror selvfølgelig ikke noe vondt om meg. Og jeg har ingen planer om å lure ham (ikke har han igjen noe jeg kan lure ham for heller , men som jeg sier til ham, det er du som har blitt lurt før, så du bør forstå verdien av en sånn kontrakt. Så tilslutt fikk jeg han med på det. Så jada - han er for snill og alt for naiv. Det er mange episoder han har fortalt om fra forholdet som jeg ikke fatter at han kunne finne seg i. Og når jeg spør om hvordan han kunne finne seg i det, så trekker han bare på skuldrene og sier enten at det bare ble sånn, eller at han ikke orket å lage bråk pga. barnet... Jeg kan tenke meg to grunner til at du ikke blir kvitt denne irritasjonen. For det første har din manns gjeldsproblemer forplantet seg til deg. For det andre er du kanskje litt irritert på ham for at han har "latt henne slippe for lett". Selvsagt er de nødt til å ha kontakt p.g.a. barnet, og det er bra hvis de er på talefot, men du skulle kanskje ønske at han hadde tatt et ordentlig oppgjør med henne og fortalt henne hvor råttent hun har oppført seg, og hvilke konsekvenser dette har fått for dere? Men hva skal du gjøre for å bli kvitt denne følelsen? Jeg tror svaret ligger i forholdet mellom deg og mannen din. Du må våge å gi uttrykk for denne frustrasjonen. Du er kanskje redd for å begynne med scener og "herjing", siden han har dårlig erfaring med det. Men det må være lov å rense lufta litt av og til, og stikke hull på byllen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/165830-sjalu-p%C3%A5-eks-kone/#findComment-1080593 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulla74 Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Jeg kan tenke meg to grunner til at du ikke blir kvitt denne irritasjonen. For det første har din manns gjeldsproblemer forplantet seg til deg. For det andre er du kanskje litt irritert på ham for at han har "latt henne slippe for lett". Selvsagt er de nødt til å ha kontakt p.g.a. barnet, og det er bra hvis de er på talefot, men du skulle kanskje ønske at han hadde tatt et ordentlig oppgjør med henne og fortalt henne hvor råttent hun har oppført seg, og hvilke konsekvenser dette har fått for dere? Men hva skal du gjøre for å bli kvitt denne følelsen? Jeg tror svaret ligger i forholdet mellom deg og mannen din. Du må våge å gi uttrykk for denne frustrasjonen. Du er kanskje redd for å begynne med scener og "herjing", siden han har dårlig erfaring med det. Men det må være lov å rense lufta litt av og til, og stikke hull på byllen. Min mann er fullstendig klar over hva jeg mener i forhold til dette. Og han mener det samme selv. Det er nok vanskelig å forstå, og det er for meg vanskelig å forklare, men hele dama er et skikkelig troll. Så å ta et oppgjør med henne er helt uaktuelt. Hun bare gnir seg i hendene og er happy for at hun sitter igjen med all fortjenesten på huset hun kunne selge med 3 millioner i gevinst etter at min mann hadde pusset det opp for sine penger og sin tid...!!!! Og hun ser vel på meg som et dumt nek som kan være sammen med en så dum mann...!!! Hun har en holdning til mennesker rundt seg som er forferdelig. Hun bryr seg kun om seg selv og ferdig med det. Hvis vi forsøker å ta opp ting med henne som hun er uenig i når det gjelder barnet, så får vi som regel til svar at det blåser hun i, vi får finne ut av ting på vår egen måte. Så noe samarbeid med henne er helt umulig, og også helt uinteressant. For får hun det ikke som hun vil, så går hun heller ikke med på ting. Hun har en holdning når det gjelder dette barnet som er som så: "hun er min, dere er heldige som får låne henne av og til". Som du skjønenr så er det ikke lett å forholde seg til henne. Så det er vel kanskje mye rett i det du skriver at jeg ikke er sjalu, men at det heller er en irritasjon. For kjære vene - hvordan kan jeg egentlig være sjalu på et sånt menneske???? Min mann og jeg er også litt bekymret med tanke på barnets oppvekst og hva som vil påvirke henne opp igjennom. For vi håper virkelig ikke at hun blir like kynisk som sin mor. Vi har helt andre verdier i livet som vi håper å kunne overføre til henne. Pr. i dag så går det fint, for hun er bare 3 år, og det virker som om hun har mye av min manns personlighet. Og det virker som om hun har det kjempefint når hun er hos oss. Hun sier i allefall aldri at hun savner sin mor... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/165830-sjalu-p%C3%A5-eks-kone/#findComment-1080609 Del på andre sider Flere delingsvalg…
foss1365380771 Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Jeg er fullstendig klar over det. Jeg får gå i meg selv og se om jeg kan klare å finne ut av det. Det er mange som har det sånn. Men har du lett for å bli sjalu på andre måter f.eks. at han danser med andre damer, er det greit, viss han er på kurs med andre inkl. damer som du synes er penere en deg selv, hvordan vil du takle det? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/165830-sjalu-p%C3%A5-eks-kone/#findComment-1080837 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulla74 Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 Det er mange som har det sånn. Men har du lett for å bli sjalu på andre måter f.eks. at han danser med andre damer, er det greit, viss han er på kurs med andre inkl. damer som du synes er penere en deg selv, hvordan vil du takle det? Det er ikke noe problem. Det er kun hun eks-konen jeg reagerer på. Men om du leser mine svar til Babette, så skjønner du kanskje at det ligger mye annet inn i bildet her også. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/165830-sjalu-p%C3%A5-eks-kone/#findComment-1081221 Del på andre sider Flere delingsvalg…
blitz1365380771 Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 Hei msna og takk for svar. Vel, om hun faktisk har penere kropp osv. enn meg det vet jeg ikke. Jeg anser meg selv og blir faktisk sett på som en flott dame. Dessuten har jeg "bedre" jobb enn henne og i utgangspunktet tjener nok jeg mer penger enn hun gjør. Men jeg hjelper min samboer med hans gjeldsproblemer da han måtte ta opp lån til alt etter skilsmissen, fordi hun rundlurte ham. Han hadde brukt opp alle sine sparepenger på henne og masse av arbeidstid med å pusse opp et helt hus, uten at han fikk et øre for det. Han gikk ut av ekteskapet med nesten omtrent bare klærne sine. Så pga. mye gjeld er vår økonomi ikke så bra om dagen, men det retter seg forhåpentligvis etterhvert. Jeg har også tenkt tanken som du skriver at det er mindreverdighetskompleks, men jeg kan liksom ikke helt si at det er det heller. For som sagt er hun en flott jente, men det er faktisk jeg også! Er du 100% sikker på at din kjæres fremstilling er 100% riktig? Da jeg traff min ex fikk jeg høre ganske så mange skrekkhistorier om hans griske, egoistiske ex-kone. Han gikk også ut av eksteskapet i det han gikk og sto i, hun overtok huset og han tok all gjeld på seg.... Nå er forholdet vårt slutt etter 8 år og jeg har nesten måttet kaste tingene hans etter ham. I forrige uke lånte jeg varebil og kjørte ned alle hans ting og plasserte dem på trappa hans med klar beskjed om at han ikke får være martyr på min bekostning. Skulle tro han ble glad, siden det selvsagt er forferdelig dyrt å etablere seg på nytt!!! Men dengang ei!!! Det hører også med til historien at jeg ikke møtte denne grusomme bitchen før for ca 6 måneder siden! Hun ville for alt i verden ikke møte meg!!! Bare tull det også, hun er dessuten verdens hyggeligste. Og ikke er hun sur på meg heller, men var rask til å skryte av måten jeg har tatt vare på og brydd meg om deres to felles barn... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/165830-sjalu-p%C3%A5-eks-kone/#findComment-1082061 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulla74 Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Er du 100% sikker på at din kjæres fremstilling er 100% riktig? Da jeg traff min ex fikk jeg høre ganske så mange skrekkhistorier om hans griske, egoistiske ex-kone. Han gikk også ut av eksteskapet i det han gikk og sto i, hun overtok huset og han tok all gjeld på seg.... Nå er forholdet vårt slutt etter 8 år og jeg har nesten måttet kaste tingene hans etter ham. I forrige uke lånte jeg varebil og kjørte ned alle hans ting og plasserte dem på trappa hans med klar beskjed om at han ikke får være martyr på min bekostning. Skulle tro han ble glad, siden det selvsagt er forferdelig dyrt å etablere seg på nytt!!! Men dengang ei!!! Det hører også med til historien at jeg ikke møtte denne grusomme bitchen før for ca 6 måneder siden! Hun ville for alt i verden ikke møte meg!!! Bare tull det også, hun er dessuten verdens hyggeligste. Og ikke er hun sur på meg heller, men var rask til å skryte av måten jeg har tatt vare på og brydd meg om deres to felles barn... Hei Blitz og takk for svar. Ja, dessverre så er jeg sikker på at påstandene er sanne, for jeg har lest all dokumentasjon i forbindelse med advokater og alle mails mellom min kjære og hans eks. osv. Så sant er det. Min kjære er også fortsatt venn med en del av de vennene som var deres felles venner fra hennes side, og de forteller akkurat det samme. Ingen av de har noen kontakt med henne lenger fordi hun har oppført seg som hun gjorde både mot min kjære og mot de. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/165830-sjalu-p%C3%A5-eks-kone/#findComment-1083637 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.