Gå til innhold

Jeg bruker aldri medisiner

Anbefalte innlegg

Jeg har nå vært forkjølet i noen dager. Har vært veldig tett i nesen og har også hatt hodepine. Idag er jeg bedre. Jeg er litt imot å bruke medisiner om det ikke er helt nødvendig så jeg har gått uten. Inbiller meg at det til syvende og sist er best og ikke bruke noe og heller la kroppen få ordne opp selv. Den klarer det om den får lov. Hva tror andre er best?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/165902-jeg-bruker-aldri-medisiner/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker nesespray når det trengs. Det fantes ikke reseptfritt da jeg var barn, så jeg visste ikke at det fantes. Synes det er fantastisk å slippe å være tett, særlig om natten.

Andre medisiner tar jeg nesten aldri. Har vel hatt i meg 10-12 hodepinetabletter i løpet av livet, men det er heldigvis sjelden jeg har smerter.

Mot forkjølelse og hodepine, er det strengt tatt ikke nødvendig å ta noen medisiner, det ordner kroppen fint opp i selv - er også veldig restriktiv på medisinbruk i slike tilfeller.

Men når man er virkelig syk, har jeg ingen problemer å bruke de medisinene legen anbefaler - sist gang var vel for tre år siden, da jeg hadde en tung bihulebetennelse og 41 i feber - da tok jeg gladelig antibiotika, ja :-)

Gjest opplever grusom hodepine av og til

Jeg gidder ikke sitte å ha sinnsyk hodepine når jeg veit det kan gå over av å ta to Ibux. Det mener jeg er fullstendig meningsløst.

Jeg er enig med deg og jeg lurer virkelig på hvor mye hodepine noen har hatt som ikke trenger tabletter for det.

Selv har jeg noenganger så vondt i hodet at jeg blir kvalm og må spy og stuper rett i seng. Jeg har prøvd å sove det vekk , men det har aldri fungert på meg.

Så jeg takker for at det finnes hodetabletter og ikke er de noe farlige heller i små doser.

Jeg er enig med deg og jeg lurer virkelig på hvor mye hodepine noen har hatt som ikke trenger tabletter for det.

Selv har jeg noenganger så vondt i hodet at jeg blir kvalm og må spy og stuper rett i seng. Jeg har prøvd å sove det vekk , men det har aldri fungert på meg.

Så jeg takker for at det finnes hodetabletter og ikke er de noe farlige heller i små doser.

Problemet er jo at smertestillende gjør jo at du bare får hyppigere hodepine.

Annonse

Problemet er jo at smertestillende gjør jo at du bare får hyppigere hodepine.

Du skal jammen få lov å komme med dokumentasjon på at det å ta en smertestillende ved en sjelden anledning fører til at du får hyppigere hodepine. Og da må du også ta med i beregningen at det finnes mange forkjsllige hodepiner med mange forskjellige årsaker.

"............................"

"Selv har jeg noenganger så vondt i hodet at jeg blir kvalm og må spy og stuper rett i seng. "

Det høres jo ut som migrene, som uten tvil er rimelig umulig å komme gjennom uten medisiner.

".........................."

Jeg er så og si aldri syk, så når jeg først er det stapper jeg heller i meg noen paracet eller litt nesespray for å slippe å "lide"...husker den fanatiske heimkunnskapslæreren min fra ungdomsskolen:

"Mer en en halv paracet i året er skadelig for leveren"

Hehehe...godter meg hver gang jeg svelger to!

Annonse

Jeg gidder ikke sitte å ha sinnsyk hodepine når jeg veit det kan gå over av å ta to Ibux. Det mener jeg er fullstendig meningsløst.

Har du ikke forstått for lenge siden at de som sier de aldri spiser medisiner er de som aldri er syke. Jeg skal love deg at de også spiser den dagen de får vondt nok. Jeg har en slik venninne som ser alle mine medisiner og er snurt for dem men da hun ble operert så fikk hun både morfin og pinex forte etterpå og hun sa ikke nei takk da. Men hun var jo syk stakker ;o)

Har du ikke forstått for lenge siden at de som sier de aldri spiser medisiner er de som aldri er syke. Jeg skal love deg at de også spiser den dagen de får vondt nok. Jeg har en slik venninne som ser alle mine medisiner og er snurt for dem men da hun ble operert så fikk hun både morfin og pinex forte etterpå og hun sa ikke nei takk da. Men hun var jo syk stakker ;o)

Der har du et godt poeng.

Jeg har blitt opplært til at Vann hjelper mot det meste.

Vondt i hodet, -drikk mer vann.

Stiv nakke, vann!

Vondt i magen? -ta deg et glass vann.

Feber, husk å drikke masse vann!

Det er ikke sunt å drikke for mye vann heller.

Drikk vann når du er tørst sier jeg. Det der med pressing av 2 1/2 liter vann inn i gapet om dagen har jeg ingen tro på.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...