Gjest Skrevet 25. november 2004 Skrevet 25. november 2004 hej! jeg er en jente 19 år. har gått på p-piller sammen hengende i 6mnd. hadde sist sex for 3mnd siden. tok p-pillene regelmessig, men hadde akkorat begynt på nytt brett når jeg hadde sex (men d skal vell ikke ha noe å si når jeg hadde tatt pillene før den pillefrie uken regelmessig.). men for ca.1mnd sluttet jeg m pillene, midt i et brett fordi jeg glemte av noen piller. men når er d en mnd og 5 dager siden jeg sluttet å burde ha fått mensen.. men d har ikke skjedd. har alltid hatt regelmessig mens!er jeg gravid? hva skal jeg gjøre? jeg er ikke i stand til å ta vare på et barn!ikke at jeg vil ta abort, men om jeg er gravid er grensen gått ut... har jo tatt mine forholdsregler. så nå sitter jeg å skal lese til examen, og klarer ikke konsentrere meg, så vær så snill å svart raskt!Hilsen redd og fortvilet jente! 0 Siter
Jannike Skrevet 25. november 2004 Skrevet 25. november 2004 Løp på apoteket og kjøp deg en test, så får du vite svaret med en gang! 0 Siter
millymelody Skrevet 26. november 2004 Skrevet 26. november 2004 hmmm... jeg vil tro at du bare er forsinket! hender ofte når du "roter" til p-pillebruk! 0 Siter
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 26. november 2004 Skrevet 26. november 2004 Hvis du har hatt menstruasjon mens du brukte p-pille er du nesten med garanteri ikke gravid. Når man stopper med p-pille vil første menstruasjon ofte være noe forsinket, gjerne 1-2 uker. Så vær tålmodig. Er du usikker kan du jo ta en graviditetstest, men jeg kan nesten garantere at den er negativ. Hvis menstruasjonen ikke er kommet i løpet av tre måneder, bør du ta kontakt med din lege og ev. få utført en hormontest. Vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.