Gå til innhold

Focaccia brød - heving over natten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har laget noen focaccia brød i kveld som jeg skal ha til lunch gjestene mine i morgen. Jeg lager dem med tørrgjær og kaldt vann. Tidligere har jeg hevet brødene i kjøleskapet over natten, men siden der var litt fullt...noen som vet om de hever like bra om de står i rom temperatur over natten?? Noen andre som har prøvd???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Se om du ikke har en litt kjølig bod kanskje? Eller et sted som iallefall er kjøligere enn de andre rommene..

I romtemp blir det gjerne litt for gjærete fort er egen erfaring, men burde kanskje gå greit siden jeg antar du har tatt mindre gjær i enn vanlig..?

Skrevet

Jeg har gjort det med både foccaccia og brytebrød. Så lenge de bakes ut ganske tidlig dagen etter, går det kjempefint!

Skrevet

Bruk 37 grader vann, tørrgjær og la deigen heve i kjøleskap over natta!

Skrevet

Bruk 37 grader vann, tørrgjær og la deigen heve i kjøleskap over natta!

*Hehe* Leste du innlegget? Kjøleskapet var for fullt... :o)

Skrevet

*Hehe* Leste du innlegget? Kjøleskapet var for fullt... :o)

Leste innlegget? *Geiper til Lillemus*

Skrevet

Leste innlegget? *Geiper til Lillemus*

*Hihi* Det er meningen du skal lese innleggene før du svarer vet du. *Belærende*

Skrevet

*Hihi* Det er meningen du skal lese innleggene før du svarer vet du. *Belærende*

*Jabbejabbejabbe*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...