Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er en jente på 27 år, som nettopp har fått konstatert for lavt stoffskifte (TSH= 9,1).Jeg har vært syk i mange år uten diagnose, og har fått noen mangler (vitaminer og jern).

Jeg har mye blødningsforstyrrelser, men var gravid i august-00, noe som endte med svært tidlig spontanabort (4+3).

Tok blodprøver i desember, og SHBG var da 95 (referanseverdi 30-90). Hadde i midten av desember en blødning som ikke var menstruasjon, med smerter nederst til venstre i magen. Mente selv at jeg hadde hatt symptomer på at jeg var gravid, men gravi-test slo ikke ut. Pga smerter måtte jeg til undersøkelse med UL, men ingenting kunne sees.

Kan jeg likevel ha vært (svært tidlig) gravid, og at dette synes på blodprøvene?

Hva annet kan i såfall en slik forhøyet verdi skyldes?

Jeg går ikke på p-piller eller andre medisiner (tyroksin f.o.m. i dag...)

Takk for svar!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/16605-forh%C3%B8yet-shbg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...