Gå til innhold

Vaske komfyr, noen råd?

Anbefalte innlegg

Er det noen som har noen (effektive) råd for hvordan få en stekeovn ren innvendig. Har sååå mye dritt som har brent seg fast, og fatter ikke hvordan jeg skal få det løs. Har prøvd å vaske med zalo, salmiakk og jif/ajax, men ikke noe av det funker...

Mener det var en tråd om det her tidligere i år, men søkefunksjonen virker ikke hos meg. Noen som kan legge ut en link, hvis de skjønner hvilken tråd det dreier seg om?

Ellers håper jeg på at noen har forslag til meg, alt mottas med takk!

Og gudskjelov at det bare er julerengjøring en gang i året!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/166056-vaske-komfyr-noen-r%C3%A5d/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ovnrensspray

Du kjøper egen ovn-rens-sray, den selges i de aller fleste dagligvareforretninger. Lukk kjøkkendøren, og settt opp vinduet (eller sett ventilatoren på fullt). Spray på og forlat rommet. Etter en viss tid (les på boksen), lar alt fastbrent seg lett løsne. Noenganger må man ta en ekstra runde, etter man har vasket alt en gang, sprayer man på nytt på de gjenstridige flekkene.

Mr.Muscle ovnsrens virker, men det er veldig sterkt. Du må lufte.

Ellers hjelper det veldig å varme opp ovnen før du vasker den med f.eks. vann med oppvaskmaskinmiddel. Skulle tro Jif skurekrem også gjør susen, men det har jeg aldri prøvd inne i ovnen.

Mr.Muscle ovnsrens virker, men det er veldig sterkt. Du må lufte.

Ellers hjelper det veldig å varme opp ovnen før du vasker den med f.eks. vann med oppvaskmaskinmiddel. Skulle tro Jif skurekrem også gjør susen, men det har jeg aldri prøvd inne i ovnen.

Turte ikke å prøve skurekrem, mtp riper og sånn.. Så at jeg fikk et tips nedenfor om ovnsrens, så det skal jeg prøve!

Du kjøper egen ovn-rens-sray, den selges i de aller fleste dagligvareforretninger. Lukk kjøkkendøren, og settt opp vinduet (eller sett ventilatoren på fullt). Spray på og forlat rommet. Etter en viss tid (les på boksen), lar alt fastbrent seg lett løsne. Noenganger må man ta en ekstra runde, etter man har vasket alt en gang, sprayer man på nytt på de gjenstridige flekkene.

Da prøver jeg det, og kryser fingrene for at det virker!

Tusen takK!

Annonse

Bruk fast grønnsåpe (den er tilnærmet fast i alle fall) i plastboks, smør på de verste flekkene og sett ovnen på 100 grader. La stå en times tid (?) og vask så som vanlig. Blir helvetes mye vasking for å få bort såpa, men det funker! Jif skurekrem funker også.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...