Gå til innhold

utdanning og videre samboerforhold?

Anbefalte innlegg

Gjest snart student

Er 19 år, har samboer og fullført videregående skole. Jobber som hjelpepleier men ønsker å utdanne meg til lærer. Har søkt, og kan begynne i Januar. Min samboer og jeg ble kjent gjennom felles venner, og fant ut at vi ønsket begge å bli lærere og jobbe innenfor opplæring. alt vel så langt. men etter ent vgs. har han begynt å tvile, 6 mnd "fri" har kanskje vært deilig for ham og han ønsker ikke å flytte,og sier at han ikke lenger vet hva han skal bli. Han virker redd for å begynne på noe nytt, og skjønner ham, men er og redd for at det er dette som skal skille oss. Har ikke lyst på et avstandsforhold, men vi har det ellers veldig godt, med alle opp- og nedturer som er å finne i parforhold. Noen som har noen råd om hva jeg bør si/gjøre? har fortalt om hvor viktig det er for MEG å utdanne meg, og han sier at han på ingen måte skal holde meg i gjen, hva han nå måtte mene med det.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/166116-utdanning-og-videre-samboerforhold/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Individualisten

Han mener vel at han ikke vil du skal velge han foran å fortsette utdannelsen din. Dette valget må du ta fullt og helt basert på hvor lyst du har til å videreutdanne deg og ikke i forhold til hvor han har lyst til å bo. Utdannelse er et viktig valg, og du er for ung til å la deg styre av hva han vil.

For tenk på hva utfallet kan bli: Hvis forholdet deres tar slutt, og du vet han var den eneste grunnen til at du ikke jobber som det du har mest lyst til, kommer du til å angre. Eller hva om alt går super bra; så hadde dere antageligvis klart et avstandsforhold også, og du kommer fortsatt til å angre.