Gå til innhold

Utskrapning etter SA?

Anbefalte innlegg

Jeg var hos gynekolog 26/11, og fikk konstatert spontanabort. Var da 8 6 uker på vei. Legen sa hun troddeikke/håpet ikke det var behov for utskrapning, men at jeg måtte ta kontakt hvis det ble behov for det (hun nevnte opp en del forhold som tilsa det). Må innrømme at jeg var så lei meg at jeg ikke helt fikk med meg hva hun sa.Har hatt sterke smerter og blødd mye (flere store klumper i blodet) fredag og lørdag. Vet ikke selv om alt som skal komme ut, virkelig har kommet ut. Hvordan merker man dette? Hvor lenge er det vanlig at man blør og har smerter? Hvis ikke alle restene etter denne graviditeten kommer ut, kan det føre til problemer med å bli gravid en gang til?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/166171-utskrapning-etter-sa/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Hvis gynekologen har utført ultralydsundersøkelse og har vurdert at det ikke var mye rester igjen, så klarer det seg vanligvis uten utskrapning. Hvis du blør mye, har smerter eller feber bør du få en ny sjekk. Så hvis du fortsatt blør like mye, synes jeg du skal få en ny vurdering.

Ellers kan du regne med at en blødning etter en abort blir som en sterk menstruasjon, men vanligvis stopper den etter ca en uke. Blødningen bør være avtagende. Bare ved betennelse kan det muligens bli problem for senere fruktbarhet, men da oppstår vanligvis feber og utflod.

Vennlig hilsen Mette H Moen

PS når du har hatt en normal menstruasjon, kan du forsøke å bli gravid på nytt, lykke til.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/166171-utskrapning-etter-sa/#findComment-1083917
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...