Gå til innhold

Bleking av hår - hjelp!

Anbefalte innlegg

Jeg klippet meg kort for noen dager siden, med det resultat at det lyse sommerhåret forsvant. Jeg kjøpte en pakke med hårbleking, og lot dette være i i 30 minutter (det stod fra 30 til 45 minutter).

Resultat: lyse-oransje hår... :-)

Skjedde dette fordi jeg ikke lot det være i lenge nok? Har prøvd det tidligere, og da har det gått bra.

Kan jeg kjøpe en ny pakke og gjøre det en gang til?

Det er ikke krise - fra å være litt anonym - og med en ubestemmelig mellom blond hårfarge, blir jeg nå lagt merke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/166172-bleking-av-h%C3%A5r-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe, du hadde det ikke lenge nok i. Kjøp en ny pakke og gjør det engang til og så følger du med til det er lyst nok og oransjefargen er borte.

Jeg kan ha i blekinga i 1 1/2 time men jeg har veldig tjukt hår så jeg vil ikke anbefale det til andre uten å vite hvordan hår du har.

Da bør du kjøpe avfarging først tror jeg:)

Avfarging hjelper ikke på bleket hår. Kjøp en ny pakke og test om håret er lyst nok på et lite område før du skyller ut alt. Hvis det er oppgitt på pakken, sjekk hvilken styrke (prosent)hydrogenperoksiden har. Jo høyere prosent, jo lysere blir håret, og jo kortere tid tar det å oppnå ønsket lyshetsgrad. (vær obs på at 10% eller høyere tar svært kort tid)

I salong brukes 6% og 9% oftest. Under 6% vil neppe lysne håret ditt så lyst som du vil ha det, hvis du vil ha "solbleket" hår.

Avfarging hjelper ikke på bleket hår. Kjøp en ny pakke og test om håret er lyst nok på et lite område før du skyller ut alt. Hvis det er oppgitt på pakken, sjekk hvilken styrke (prosent)hydrogenperoksiden har. Jo høyere prosent, jo lysere blir håret, og jo kortere tid tar det å oppnå ønsket lyshetsgrad. (vær obs på at 10% eller høyere tar svært kort tid)

I salong brukes 6% og 9% oftest. Under 6% vil neppe lysne håret ditt så lyst som du vil ha det, hvis du vil ha "solbleket" hår.

hmmmm... da må jeg ha et ganske så spesielt hår, siden det funket på meg:)

Siden det ikke går, mener jeg....

Hehe, du hadde det ikke lenge nok i. Kjøp en ny pakke og gjør det engang til og så følger du med til det er lyst nok og oransjefargen er borte.

Jeg kan ha i blekinga i 1 1/2 time men jeg har veldig tjukt hår så jeg vil ikke anbefale det til andre uten å vite hvordan hår du har.

Greit å vite at jeg kan prøve en gang til!

Men nå, etter noen dager med rødlig hår, tror jeg faktisk at jeg synes det er ganske OK (ikke skråsikker altså :-) )

Får se når det nærmer seg jul.

Annonse

Men nå, etter noen dager med rødlig hår, tror jeg faktisk at jeg synes det er ganske OK (ikke skråsikker altså :-) )

Håret blir tørt av det så kjøp en kur og bruk fram til du gjør det en gang til.

Jeg bruker bare rimelige kurer men liker best de man ikke skal skylle ut.

Rødt er jo en farge som passer godt i jula da;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...