Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei.Jeg er en jente på 25 som veier 53 kilo, jeg er 178cm. Som du ser er jeg veldig tynn og har lite kroppsfett. Men jeg har aldri slanket meg.Har ikke barn. Nå har jeg hatt ømme bryster, eller brystspreng i snart en måned. Brystene har vokst en del på disse ukene og de føles veldig ubehagelig når jeg ligger på magen eller på siden. Grunnet en skade i benet har jeg gått på krykker i 2 måneder og vært i liten aktivitet, jeg ser også at jeg har lagt på meg noen kilo av den grunn.Jeg har menstrasjon for øyeblikket og er IKKE gravid(tok en test for noen dager siden)I tillegg har jeg fått mer kviser rundt hårfestet i ansiktet. Hva er det som skjer? Er jeg kommet i puberteten igjen? Har normalt små pupper, men nå blir de større. Er dette fordi jeg legger på meg og får mer hormoner i gang?Jeg går ikke på p-piller eller andre prev. grunnet leiden mutasjon. Jeg er veldig tennåring i kroppen enda, smale hofter og ikke mye fett på mage eller lår. Er jeg sent utviklet? Eller er disse symptomene en varsel for en mystisk sykdom?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/166215-%C3%B8mme-bryster/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Ved vektøking vil brystene også øke fettmengden og bli fyldigere. Det kan gi forbigående ømhet. Brystene er gjerne det som kommer først og sist i pubertetsutviklingen, men du er sannsynligvis ferdig med puberteten for lenge siden. (Når fikk du første menstruasjon?) Jeg tror ikke noen mystisk sykdom er på gang, og så lenge du har regelmessige menstruasjoner er ditt hormonsystem sannsynligvis i orden.

Hvis du får økende symptomer er det kanskje lurt å få en sjekk, men det er lydre ikke som det har noe hastverk.

Vennlig hilsne Mette H Moen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/166215-%C3%B8mme-bryster/#findComment-1083923
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...