Birmapus Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Hei Mette!Skriver til deg fordi jeg synes det er så flaut å gå til legen så ofte. Føler meg som en hypokonder.Er i den situasjonen hvor vi prøver å bli gravide (prøvd siden april, slutta og på p-pillen da), men det viser seg å ikke være så enkelt når jeg har uregelmessige sykluser. De to siste syklusene har vært på 76 og 78 dager. Har tempet den siste syklusen og det ser ut til at jeg har eggløsning hvertfall. Tempen steg fint etter EL. Var og tok blodprøver til fastlegen min for å sjekke om jeg hadde PCO(S), men de var helt fine. Noe jeg ikke nevnte til fastlegen min da jeg var der angående dette, var at jeg helt fra 3dpo til jeg fikk mensen, i begge disse syklusene, har hatt småblødninger med friskt blod. Det er ikke så mye blod at det kommer i trusa, men det kommer en god del hver gang jeg er på do. Legen min sa at jeg måtte bare vente å se hvis de blodprøvene jeg tok var fine, men jeg klarer ikke å slå meg til ro at alt er som det skal pga disse blødningene jeg har. Det må jo nesten være umulig for et egg å feste seg når jeg har disse blødningene? Hva kan disse blødningene komme av? Er det virkelig umulig å få hjelp med dette før vi har prøvd 1 år? Dette bekymrer meg. Hilsen Jente 22 år, fra Trondheim. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/166221-uregelmessig-mens-og-sm%C3%A5bl%C3%B8dninger-i-hele-lutealfasen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Blødningen behøver ikke å bety at egget ikke kan feste seg, blødningen kan f.eks. komme fra livmorhalsen og ikke ha noe med livmorslimhinnen å gjøre. Har du fått det sjekket? De uregelmessige blødninger tyder på meget uregelmessig eggløsning, du kan vel bare ha hatt 2-3 eggløsninger siden du sluttet med p-pille? Hvis det fortsetter på samme måte, synes jeg du skal få henvisning til en gynekolog som kan sjekke dine eggstokker med ultralyd og ev. stimulere eggløsning med tabletter. Hvis det opplagt er 'hormonforstyrrelser' behøver du ikke å vente i ett år for å få hjelp. Vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/166221-uregelmessig-mens-og-sm%C3%A5bl%C3%B8dninger-i-hele-lutealfasen/#findComment-1083930 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.