Gå til innhold

Stativ som holder boka?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har vonde hender/haandledd/skuldre, og har problemer med aa lese paa sengen fordi jeg sliter med aa holde boka. Vet noen om det er aa faa kjopt et stativ som holder boka for meg i sengehoyde?

Aa lese er nemlig ofte det eneste som hjelper for aa holde bekymringer og tungsinn unna i smertfulle netter!

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg vet ikke om du får kjøpt det men du kan søke gjennom hjelpemiddelsentralen.

Skrevet
  Sør skrev (På 28.11.2004 den 17.31):

Hva med å få datamaskinen der istedet?

Med vennlig hilsen

Den siste nyheten ang hjelpemiddelsentralen og datamaskin er at man må være i full jobb for å få pc.

Skrevet
  Dorthe skrev (På 28.11.2004 den 17.35):

Den siste nyheten ang hjelpemiddelsentralen og datamaskin er at man må være i full jobb for å få pc.

*rister på hodet*

Du får påstå at du har en sjelden ryggskade som gjør at du må sove på et tastatur! :-)

Med vennlig hilsen

Skrevet

Da jeg gikk på ungdomsskolen var det flere elever som hadde stativ til leseboka for å få bedre plass til skriveboka på pulten. Så det finnes. Jeg har også sett stativ med plastglass foran, som man kan sette kokeboka i og unngå å søle i den.

Annonse

Skrevet
  Sør skrev (På 28.11.2004 den 17.36):

*rister på hodet*

Du får påstå at du har en sjelden ryggskade som gjør at du må sove på et tastatur! :-)

Med vennlig hilsen

Ja, jeg prøver å tenke ut en innmari god grunn til å søke likevel. LOL

Skrevet
  Dorthe skrev (På 28.11.2004 den 17.38):

Ja, jeg prøver å tenke ut en innmari god grunn til å søke likevel. LOL

At du trenger den for å kunne bestille varer/tjenester. Man kommer ikke langt uten tilgang til nettbank, og mange offentlige tjenester ligger på nettet.

Med vennlig hilsen

Skrevet
  Sør skrev (På 28.11.2004 den 17.40):

At du trenger den for å kunne bestille varer/tjenester. Man kommer ikke langt uten tilgang til nettbank, og mange offentlige tjenester ligger på nettet.

Med vennlig hilsen

Det er den grunnen jeg hadde tenkt å bruke men ergoen min sier at etter de nye reglene så holder ikke det.

Det er blitt skjerpet inn fordi "alle" har pc. Men jeg skal prøve meg likevel og da er det en av grunnene jeg skal bruke, men jeg må finne noen fler ;o)

Skrevet
  Dorthe skrev (På 28.11.2004 den 17.45):

Det er den grunnen jeg hadde tenkt å bruke men ergoen min sier at etter de nye reglene så holder ikke det.

Det er blitt skjerpet inn fordi "alle" har pc. Men jeg skal prøve meg likevel og da er det en av grunnene jeg skal bruke, men jeg må finne noen fler ;o)

Da søker du på sosialen, med henvisning til det Hjelpemiddelsentralen påstår. :)

Med vennlig hilsen

Skrevet
  Sør skrev (På 28.11.2004 den 17.47):

Da søker du på sosialen, med henvisning til det Hjelpemiddelsentralen påstår. :)

Med vennlig hilsen

Jeg får ta det opp på neste møte i januar. Da kommer alle som er involverte :o)

Skrevet
  Dorthe skrev (På 28.11.2004 den 17.52):

Jeg får ta det opp på neste møte i januar. Da kommer alle som er involverte :o)

Evt. kan du foreslå at de kan spare penger ved å arrangere et nettmøte? :)

Med vennlig hilsen

Skrevet
  Sør skrev (På 28.11.2004 den 17.56):

Evt. kan du foreslå at de kan spare penger ved å arrangere et nettmøte? :)

Med vennlig hilsen

Det går nok ikke for i denne bydelen har ikke de som jobber på offentlige kontorer internett.

Helt utrolig, ikke sant?

Annonse

Skrevet
  Dorthe skrev (På 28.11.2004 den 18.00):

Det går nok ikke for i denne bydelen har ikke de som jobber på offentlige kontorer internett.

Helt utrolig, ikke sant?

Jeg regner med at vedtak er fattet med blekk og fjær, og nedtegnet på papyrus-ruller?

Med vennlig hilsen

Skrevet
  Sør skrev (På 28.11.2004 den 18.19):

Jeg regner med at vedtak er fattet med blekk og fjær, og nedtegnet på papyrus-ruller?

Med vennlig hilsen

Å jada :o)

Skrevet
  Sør skrev (På 28.11.2004 den 17.31):

Hva med å få datamaskinen der istedet?

Med vennlig hilsen

Hehe! Takk for godt innspill! :-) Saerlig likte jeg forslaget om aa fremme krav pga ryggskade som maa sove paa tastatur! Selv om det var til Dorthe, tar jeg meg den frihet aa bruke det! ;-)

Mvh

Skrevet
  Kvinna skrev (På 29.11.2004 den 8.21):

Hehe! Takk for godt innspill! :-) Saerlig likte jeg forslaget om aa fremme krav pga ryggskade som maa sove paa tastatur! Selv om det var til Dorthe, tar jeg meg den frihet aa bruke det! ;-)

Mvh

Du får nevne hvor godt det er at tastene masserer ryggen!

;-)

Med vennlig hilsen

Skrevet
  Åsemor skrev (På 28.11.2004 den 17.36):

Da jeg gikk på ungdomsskolen var det flere elever som hadde stativ til leseboka for å få bedre plass til skriveboka på pulten. Så det finnes. Jeg har også sett stativ med plastglass foran, som man kan sette kokeboka i og unngå å søle i den.

Mm...har en saann som kan staa paa pulten, men det blir liksom ikke noe dreis paa aa ha den i senga! Vipper over altfor lett (mulig jeg ikke har flat nok mage ;-))

Men - takk for tips anyway!

Mvh

• 1 måned senere...
Gjest ergoterapeuten
Skrevet

snakk med ergoterapeuten der du bor. de kan søke for deg,, Kanskje kommer de med tips om andre ting som også kan lette hverdagen din også??

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...