ho vetla Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Jeg er en 19 år gammel jente med kjæreste som for tiden er i militæret, som jeg ikke ser så ofte hjemme. Vi har hatt regelmessig sex i et halvt år nå, og før dette hadde jeg en annen partner i nesten et år, uten å ha opplevd noen problemer. Har tidligere gått på p-pillen, men gikk i sommer over til p-sprøyten.Forrige gang vi var sammen opplevde jeg store smerter i skjeden under samleiet og klarte ikke å fortsette. Jeg har tidligere hatt soppinfeksjon, og trodde det kanskje var dette og behandlet meg med canesten. Nå når han var hjemme sist gikk samleiet fint første dagen, men jeg var øm og oplevde smerter i underlivet etterpå, jeg hadde også en følelse av at jeg måtte på do uten at dette var tilfelle. Dette gikk over i løpet av natten, og det gikk helt fint morgenen etterpå. Andre dagen fikk jeg noen av de samme smertene i skjeden jeg hadde opplevd tidligere, men ikke i den samme graden, men kjæresten min avbrøt samleiet med en gang han oppdaget dette, så om det var det samme er jeg usikker på. Gjennomførte noen dager seinere samleie helt uten problemer.Jeg har også opplevd å være våtere etter samleiet enn jeg har vært tidligere og at det har fortsatt å renne ganske mye etter at vi har vært ferdige, har nesten føltes som om jeg har tisset på meg.Det er en irriterenes følelse å ikke vite hva det er, og engster meg for å ha samleie av redsel for at det skal bli vondt. Har lest en del innpå her om vestibulitt og lurer på om det kanskje kan være dette? Må jeg da til legen for behandling eller vil dette gå over av seg selv? Er det noe jeg kan gjøre selv? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/166406-kan-det-v%C3%A6re-vestibulitt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Ved vestibulitt er det området ved skjedeinngangen som er meget ømfintlig, også ved innføring av en tampong. I og med at det veksler fra gang til gang, tror jeg det må være en annen årsak. Tegn på infeksjon med sopp er det heller ikke. Kan det være en irritasjon i urinrøret? Da kan du forsøke å tømme blæren før og etter samleiet. Man snakker om at kvinner også kan ha ejakulasjon, uttømning av væske fra urinrøret, kan det være det du har merket? Uten å undersøke deg kan jeg ikke stille noen sikker diagnose. Hvis det fortsetter, synes jeg du skal få en sjekk hos din lege. Vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/166406-kan-det-v%C3%A6re-vestibulitt/#findComment-1084974 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.