Gå til innhold

Ang. svar til dee 22.01, lap og PCOS

Anbefalte innlegg

Gjest (Anonymous)

På dee's innlegg om lap og PCOS svarte Dr. Moen dette:

"Metformin er på forsøksstadiet, det utretter ikke mirakler mot hårvekst eller vekt. Hvis du har hatt mislykket hormonkur før, så er det vel rimelig å se effekt av brenningen først. Hvis du er overvektig, bør du satse på å slanke deg, helst ved øket mosjon."

Jeg har gått på metformin i over et halvt år, og jeg har merket "mirakler" i forhold til vekta. Jeg synes det er litt tankeløst å slenge ut at "du må gå hjem og slanke deg" når det er fryktelig vanskelig å gå ned i vekt uten kunnskap om insulinresistens.

Metformin har vært brukt i andre land i en årrekke, og resultatene burde tale for seg selv.

Må også legge til at jeg har fått normal syklus med metformin, og jeg er nå gravid

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/16644-ang-svar-til-dee-2201-lap-og-pcos/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tusen tusen takk!! Det varmet!!

Det ER vondt å bare få beskjed sånn om å slanke seg. Skjønner jo at Dr. Moen gjør det da hun ikke kjenner meg, men legen min har dessverre samme holdning... Og gudene skal vite at jeg prøver å slanke meg!

Gratulerer så mye med graviditeten!!! (lurer litt på om du er den jeg tror du er...)

Klem fra

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...