Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har en sønn på seks månder, som jeg ammer mye.

Jeg har hatt mensen helt siden fødselen, og har denne syklusen testet med persona for å finne ut om jeg har eggløsning...hvor jeg fikk positivt resultat. Så jeg går derfor utifra at jeg har eggløsning også.

Lurer bare på om ammingen hemmer det å bli gravid igjen, selv om jeg har eggløsning???

Eller er jeg like fertil som en som ikke ammmer?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/166450-fertilitet-ved-amming/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ønskjer du virkelig å bli gravid så fort?

Kjenner faktisk til en som fikk to med 11 1/2 måneds mellomrom... godt gjort! :)

Selv har jeg to år mellom mine, og synes det er perfekt, men tettere hadde jeg ikk eorket å ha dem.

Har aldri vært i bedre form. Mitt forrige svangerskap gikk helt smertefritt, ikke så mye som en vond rygg.

Har lyst på tette barn. Tror barna også har godt av det. Det kan jo også ta tid vet du. Så det kan jo hende de blir to år mellom mine også.....

Det er på mange måter greit å få en til i samme slengen. Slipper avbrudd i jobben. Kanskje ikke så gunstig økonomisk.... men det kommer i annen rekke.

Annonse

Det er en gammel myte at amming er prevensjon. (Men den gjør jo at mange ikke har eggløsning en god stund da...) Så lenge du har eggløsning kan du bli gravid.

Tenkte på om man f.eks. skiller ut hormoner som gjør at et potensielt befruktet egg ikke fester seg.......eller noe sånt....

Jeg har jo ikke peiling!!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...