Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Nå har jeg brukt p-pillen Synfase i snart tre måneder, og hver måned har jeg gått igjennom en periode der puppene mine blir store og ømme. Dette pågår ca ti dager-to uker på hvert brett, og går over like før mensen. Dette skjedde på det første brettet sist jeg brukte Synfase også, men da gikk det over etterhvert.

Å ha slike "mensenpupper" to uker i hver måned er svært ubehagelig, så jeg innser at jeg må prøve et annet merke. Har brukt Triordiol tidligere, men det ga bivirkninger i form av kvalme og hodepine.

Kan gynekologen min gi meg et nytt merke uten at jeg må ha time/undersøkelse? Jeg var der nemlig for fire måneder siden, så jeg har absolutt ikke behov for en ny undersøkelse. Gjør de slikt på telefon?

Takk for svar :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/16649-p-piller-og-%C3%B8mme-pupper/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Jeg vil anbefale deg en 'monofase-pille' som inneholder samme hormonmengde i alle piller. Microgynon eller Follimin, Marvelon og den nye Yasmin som kommer i handel i mars i år. Du får snakke med din lege om du kan få telefonresept.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...