Gå til innhold

smerter etter hysteroskopi

Anbefalte innlegg

Hei

I desember var jeg til hysteroskopoi som ledd i utredning for barnløshet. Jeg fikk i den forbindelse store underlivssmerter, som jeg fikk smertestillende for. Jeg blødde også en del som jeg forsto var helt normalt. Man fant inenting i livmoren som kunne forhindre en graviditet.

Jeg fikk mensen ca. 14 dager senere. Jeg er normalt plaget av sterke menssmerter, men denne gangen hadde jeg noen fryktelige smerter slik at jeg var på vei til å kontakte lege. Men, med bruk av mye smertestillende gikk det greit.

De menssmertene var omtrent slik det var etter hysteroskopien ( men denne gangen enda sterkere).

Mitt første spm. er om hysteroskpien kunne gi meg slike menssmerter?

Jeg er i ferd med å avslutte min første syklus etter hysteroskopien, og har tatt min tredje kur med pergotime ( i håp om å få flere og bedre egg).

Jeg har i forbindelse med de to foregående kurer ikke hatt noen form for bivirkninger, eggløsning og syklus var som tidligere. Denne gangen fikk jeg noen voldsomme smerter ca. 2 dager etter eggløsning, en mildere form av de smertene jeg beskrev over, som varte ca. 4 dager.

Mitt andre spm. er om dette enten kan skyldes overstimulering pga pergotime eller om dette også kan ha sammenheng med hysteroskopien?

På forhånd takk for svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/16656-smerter-etter-hysteroskopi/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Jeg har ikke stor erfaring med hysteroskopi og kan ikke fortelle deg hvor vanlig slike smerter. Ikke så vanlig, vil jeg tro. Det finnes forskjellige grader av overstimulering, og du kan ha hatt en lett grad. Det er mer sannsynlig årsak til smertene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...