Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Er ikke helt sikker på om det var slimproppen som kom ut forleden. Er i uke 38, og morgenen etter jeg og min kjære hadde hatt samleie, kom det ut en temmelig stor klump med seigt slim.

Snakket med jordmor om dette, og hun sa at slimproppen kunne være uten blod også.

Da jeg spurte om det fortsatt gikk an å ha samleie, svarte hun at det ikke var noe problem hverken å ha samleie eller bade etter at slimproppen hadde gått. Fosteret var dekket av fosterposen.

Men saken er at etter å ha lest i svangerskapsboken jeg har (ny oppdatert fra 1999), stod det at man skulle unngaå samleie etter at slimproppen hadde gått pga faren for infeksjoner. Hvem skal jeg høre på???

Tenkte vi skulle benytte samleie som middel for å sette i gang fødsel. Nå tør jeg ikke dette. Bading, som jeg elsker å ta når rygg og bekken blir for ømt, tør jeg heller ikke å benytte før jeg vet hva som er farlig eller ikke.

Vet du noe helt sikkert om dette?

Takknemmelig for svar!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/16658-slimpropp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Jeg er enig med din jordmor i at dere godt kan ha samleie selv om slimproppen har gått. Så lenge fosterhinnene er intakte er barnet godt beskyttet mot verden utenfor. Det kan godt tenkes at enkelte vil anbefale dere å være avholdende, som det står i boka (er den amerikansk?), men hvis dere ønsker å ha samleie men ønsker å være ekstra forsiktig, er det greit å passe på å være helt nyvasket. En ny slimpropp begynner dessuten å dannes når den opprinnelige har sluppet taket.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/16658-slimpropp/#findComment-77099
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...