dell1 Skrevet 1. desember 2004 Del Skrevet 1. desember 2004 Jeg skal sette fram krav til mitt lokale trygdekontor tb.uførepensjon grunnet psykiske problemer, hva er viktig å få med i søknaden? må det følge med en legeattest eller blir det hentet inn senere? dell 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/166601-tidsbegrenset-uf%C3%B8repensjon/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Har tidsbegrenset uførpensjon Skrevet 1. desember 2004 Del Skrevet 1. desember 2004 Når det gjelder tidsbegrenset uførepensjon, må du fylle inn et et eget søknadskjema og søke selv og levere den på trygdekontoret.. Men jeg synes at det er et litt dumt spørsmål om det må følge en legeerklæring med. Selvfølgelig må trygdekontoret ha legeerklæring hvis du skal få innvilget tidsbegrenset uførepensjon...Det er strenge regler og kriterier for å få innvilget både tidsbegrenset uførepensjon og varig uførepensjon i dag.. Ta kontakt med din fastlege eller behandler og be dem å sende en erklæring til t.kontoret...Vanligvis henter t.kontoret inn legeerklæringer fra dine behandlere. Hvis du vil ha fortgang i saken, kan du selv be om kopi av erklæringene og levere det sammen med søknaden... Hvis du er ung,og ikke har prøvd verken attføringstiltak og nok hensiktsmessig rehabilitering, blir det vanskeligere for deg å få innvilget tidsbegrenset uførpensjon...Jo yngre du er, jo vanskeligere er det å få innvilget uførepensjon.... I såfall hvis du ikke har prøvd forskjellige attføringstiltak eller rehabiliteringstiltak, vil det sannsyneligvis bli mye vanskeligere for deg å få innvilget pensjon... Det er jo et av kriteriene for å få innvilget enten varig uførpensjon eller tidsbegrenset uførpensjon at hensiktsmessige attføringstiltak og rehabiliteringstiltak må være grundig utprøvd før du framsetter krav om uførpensjon... Selv har jeg fått innvilget tidsbegrenset uførepensjon pga psykiske problemer, men jeg fikk velge selv om jeg kunne ta tidsbegrenset ufør eller varig ufør.. Vanligvis er det t.kontoret som avgjør om du blir varig eller tidsbegrenset ufør, men hvis det er hensiktsmessig med attføringstiltak senere får man ofte innvilget tidsbegrenset uførpensjon... Jeg prøvde i allefall i det minste flere attføringstiltak og rehablitering før jeg fikk innvilget tidsbegrenset... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/166601-tidsbegrenset-uf%C3%B8repensjon/#findComment-1085879 Del på andre sider Flere delingsvalg…
dell1 Skrevet 2. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2004 Når det gjelder tidsbegrenset uførepensjon, må du fylle inn et et eget søknadskjema og søke selv og levere den på trygdekontoret.. Men jeg synes at det er et litt dumt spørsmål om det må følge en legeerklæring med. Selvfølgelig må trygdekontoret ha legeerklæring hvis du skal få innvilget tidsbegrenset uførepensjon...Det er strenge regler og kriterier for å få innvilget både tidsbegrenset uførepensjon og varig uførepensjon i dag.. Ta kontakt med din fastlege eller behandler og be dem å sende en erklæring til t.kontoret...Vanligvis henter t.kontoret inn legeerklæringer fra dine behandlere. Hvis du vil ha fortgang i saken, kan du selv be om kopi av erklæringene og levere det sammen med søknaden... Hvis du er ung,og ikke har prøvd verken attføringstiltak og nok hensiktsmessig rehabilitering, blir det vanskeligere for deg å få innvilget tidsbegrenset uførpensjon...Jo yngre du er, jo vanskeligere er det å få innvilget uførepensjon.... I såfall hvis du ikke har prøvd forskjellige attføringstiltak eller rehabiliteringstiltak, vil det sannsyneligvis bli mye vanskeligere for deg å få innvilget pensjon... Det er jo et av kriteriene for å få innvilget enten varig uførpensjon eller tidsbegrenset uførpensjon at hensiktsmessige attføringstiltak og rehabiliteringstiltak må være grundig utprøvd før du framsetter krav om uførpensjon... Selv har jeg fått innvilget tidsbegrenset uførepensjon pga psykiske problemer, men jeg fikk velge selv om jeg kunne ta tidsbegrenset ufør eller varig ufør.. Vanligvis er det t.kontoret som avgjør om du blir varig eller tidsbegrenset ufør, men hvis det er hensiktsmessig med attføringstiltak senere får man ofte innvilget tidsbegrenset uførpensjon... Jeg prøvde i allefall i det minste flere attføringstiltak og rehablitering før jeg fikk innvilget tidsbegrenset... Kanskje et dumt spørsmål men jeg bare lurte om erklæringen må ligge med søknaden i tilegg til at den blir ettersendt. Ingen grunn til å påpeke hvor vanskelig det er å få innvilget, jeg har gått gjennom det som må til og mer til, av behandlig og utpøving på forskjellige tiltak. dell 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/166601-tidsbegrenset-uf%C3%B8repensjon/#findComment-1086336 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Har tidsbegrenset uførpensjon Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 Kanskje et dumt spørsmål men jeg bare lurte om erklæringen må ligge med søknaden i tilegg til at den blir ettersendt. Ingen grunn til å påpeke hvor vanskelig det er å få innvilget, jeg har gått gjennom det som må til og mer til, av behandlig og utpøving på forskjellige tiltak. dell Grunnen til at jeg påpekte at det var vanskelig å få innvilget tidsbegrenset uførepensjon, er fordi jeg vil ikke at du skal ha for store forventinger til å få det innvilget... Hvis dem på t.kontoret ikke vil innvilge deg det, så håper jeg ikke at du opplever et stort nederlagt... Med det mener jeg at du skal ikke ha for mye realistiske forhåpninger om å få det innvilget... Det er derfor jeg påpeker det... Ellers får du ha lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/166601-tidsbegrenset-uf%C3%B8repensjon/#findComment-1086402 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 Kanskje et dumt spørsmål men jeg bare lurte om erklæringen må ligge med søknaden i tilegg til at den blir ettersendt. Ingen grunn til å påpeke hvor vanskelig det er å få innvilget, jeg har gått gjennom det som må til og mer til, av behandlig og utpøving på forskjellige tiltak. dell Du sender inn søknad og så vil trygdekontoret innhente opplysninger fra legen din. Deretter vil du antagelig bli innkalt til en trygdelege og så vil søknaden gå sin gang. Lykke til. Jeg er faktisk enig med har tidsbegrenset at det er vanskelig. Du må vrenge sjela di for i det hele tatt ha mulighet. Det er arbeidsevnen din som blir vurdert, ikke familielivet ditt, om det er lett å få jobb eller ikke, eller diagnose. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/166601-tidsbegrenset-uf%C3%B8repensjon/#findComment-1086418 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tidsbegr. ufør Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Kanskje et dumt spørsmål men jeg bare lurte om erklæringen må ligge med søknaden i tilegg til at den blir ettersendt. Ingen grunn til å påpeke hvor vanskelig det er å få innvilget, jeg har gått gjennom det som må til og mer til, av behandlig og utpøving på forskjellige tiltak. dell Da jeg søkte tidsbegrenset, så skrev jeg en samrbeidserklæring (eller hva det het) med trygdekontoret, hvor jeg forpliktet meg til å innhente er klæring fra legen og så skulle de deretter behandle søknaden min på så og så lang tid etter at jeg leverte inn erklæringa. Hvis jeg overlot til trygdekontoret å ta kontakt med legen for å få erklæring så ville behandlingstiden bli vesentlig lengre. Jeg hadde fem år med attføring og rehabilitering før jeg søkte og jeg var nærmere femti. Jo yngre du er jo verre er det å få ufør nå. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/166601-tidsbegrenset-uf%C3%B8repensjon/#findComment-1086736 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Har tidsbegrenset uførpensjon Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Da jeg søkte tidsbegrenset, så skrev jeg en samrbeidserklæring (eller hva det het) med trygdekontoret, hvor jeg forpliktet meg til å innhente er klæring fra legen og så skulle de deretter behandle søknaden min på så og så lang tid etter at jeg leverte inn erklæringa. Hvis jeg overlot til trygdekontoret å ta kontakt med legen for å få erklæring så ville behandlingstiden bli vesentlig lengre. Jeg hadde fem år med attføring og rehabilitering før jeg søkte og jeg var nærmere femti. Jo yngre du er jo verre er det å få ufør nå. Jeg skaffet også erklæringene selv, men jeg trengte ikke å skrive en samarbeidsærklæring med t.kontoret da jeg søkte tidsbegrenset ufør 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/166601-tidsbegrenset-uf%C3%B8repensjon/#findComment-1087108 Del på andre sider Flere delingsvalg…
dell1 Skrevet 4. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2004 Grunnen til at jeg påpekte at det var vanskelig å få innvilget tidsbegrenset uførepensjon, er fordi jeg vil ikke at du skal ha for store forventinger til å få det innvilget... Hvis dem på t.kontoret ikke vil innvilge deg det, så håper jeg ikke at du opplever et stort nederlagt... Med det mener jeg at du skal ikke ha for mye realistiske forhåpninger om å få det innvilget... Det er derfor jeg påpeker det... Ellers får du ha lykke til! Takker for alle svar! Er bare litt usikker i hva som er den riktige framgangs måten. Kan nevne at jeg har mer enn 8 år med rehabilitering og attføring. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/166601-tidsbegrenset-uf%C3%B8repensjon/#findComment-1087463 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest rutangis netu Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 Takker for alle svar! Er bare litt usikker i hva som er den riktige framgangs måten. Kan nevne at jeg har mer enn 8 år med rehabilitering og attføring. Problemet er vel også litt at selv om vi sier hvordan det ble behandlet hos vårt trygdekontor, så hjelper det deg lite siden ditt trygdekontor muligens gjør det på en helt annen måte. Det er jo til og med forskjell fra saksbehandler til saksbehandler ved samme trygdekontoret. Så en må bare spørre seg for og prøve seg fram tror jeg! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/166601-tidsbegrenset-uf%C3%B8repensjon/#findComment-1088708 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.