Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er 46 år. Bruker trisekvens uten at jeg har hatt spesielle overgangsplager enda. Mest for å unngå å få det. Jeg ble sterilisert for 2 år siden. Nå ønsker jeg å bli gravid med min nye mann. Har hørt at steriliseringen kan reparere seg selv (altså ikke er 100 % sikker) Har nå hatt veldig ømme bryster i 2 uker (midt i trisekvensperioden) noe jeg aldri eller sjelden har merket tidligere. Hva kan det være? Hva med bruken av trisekvens om jeg skulle bli gravid? Kan jeg bli gravid mens jeg bruker trisekvens? Hvor innviklet er det å få gjort om steriliseringen?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/16661-trisekvens-og-graviditet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det er ikke grunn til å starte med Trisekvens før du har bruk for det (manglende menstruasjon og/eller hetetokter). Det er noen få promilles risiko/sjanse for graviditet etter sterilisering, Du kan få ømme bryst av Trisekvens (spesielt de hvite pillene) Hvis du er gravid , vil det ikke komme blødning på de røde tabletter. Trisekvens skader ikke vet foster. Jeg tror ingen vil tilby å lage steriliseringen om på en kvinne med din alder. Det er liten sjanse for å bli gravid selv med normale eggledere.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...