Gå til innhold

vedr. endometriose og immunforsvaret

Anbefalte innlegg

Hej Jeg har hørt fra Glostrup hospital, Danmark at du ved en noget om immunforsvaret og endometriose. Jeg har endometriose ( i tarm, blære og bughule - har fået fjernet alt men det er stadigt meget aktivt) og er meget påvirket af det og samtidigt har jeg en im-mundefekt nedsat MBL. Jeg har konstant infektioner (især om vinteren) i øvre luftveje (især lunger 8- 10 lungebetændelser om året) og en del betændelser i skede og bughule. Jeg går på Bispebjerg hospital

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/166634-vedr-endometriose-og-immunforsvaret/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det har vært spekuleret i om det er sammenhæng mellem det man betegner autoimmune sygdomme som allergi, nedsat stofskifte og gigt, men nogen afklaringhar man ikke. Jeg har ikke set at MBL (mannose-binding lectin mangel) er associeret med endometriose.

Det er lidt mærkeligt at du ikke har haft effekt af at ’få alt fjernet’, når æggestokkene er borte plejer symptomer (smerter) at gå i ro.

Venlig hilsen Mette H Moen

Det har vært spekuleret i om det er sammenhæng mellem det man betegner autoimmune sygdomme som allergi, nedsat stofskifte og gigt, men nogen afklaringhar man ikke. Jeg har ikke set at MBL (mannose-binding lectin mangel) er associeret med endometriose.

Det er lidt mærkeligt at du ikke har haft effekt af at ’få alt fjernet’, når æggestokkene er borte plejer symptomer (smerter) at gå i ro.

Venlig hilsen Mette H Moen

Jeg har stadig cyklus, brystspænding, stærke blødninger og smerter i tarm ved cyklus - glostrup mener at der måske er en rest tilbage. Jeg kender dog flere der har store problemer efter at de har fået fjernet det hele.

Jeg har også store arvævsproblemer i højre siden forneden ved blindtarmene. Her er det aktivt endo hvorimod oppe i højre siden ret ud for navlen er der arvæv men dette er ikke aktivt. Jeg får også blære og nyrebækkenbetændelse i cyklus og kan ikke komme af med vandet i denne periode. Det menes at der sidder noget omkring blære eller lederne og i tarmvæggen. Jeg får dog akupunktur af en kinesisk dansk læge og det holder det nede.

mvh Merete Hall

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...