Gjest nustabusta Skrevet 24. januar 2001 Del Skrevet 24. januar 2001 Hei! Jeg er i uke 22. Dvs - de har problemer med å sette termin på meg nå som sist. Forskjellen i Naegels termin og UL-termin er på 22 dager.(UL viser senest) Sist sv.skap var ulikheten på 27 dager, den samme veien. Jeg gikk da på vekstkontrollen, fødselen ble til slutt indusert fordi barnet lå an til å bli stort for lille meg. Jenta var 4460/52 - vacuum måtte til. Klipping + revning. Jenta ble i etterkant vurdert til å "ha ligget lenge nok" der inne. Denne gangen sa jordmor at de har en ny teori innen UL, at noen kvinners fostre har ulik ekspansjon, dvs at det kan være "feil" å sette termin i uke 17-18 for noen av oss, at BPD viser for lite - og dermed får feil termin. like fullt fikk jeg satt termin til 10.juni, jeg går da ut i permisjon 20.mai, dagen etter legens termin på meg! Jeg lurer nå på om dette er helt riktig da. Er redd for å få et barn på over 5 kg - og ønsker i såfall sectio. Hva gjør dere i slike tilfeller? Har dere hørt om denne nye teorien, og kan den i såfall komme gravide til gode snart? (Det hører med til historien at jeg og min mann kun hadde et samleie i aktuelle periode, dvs. en mnd før og en mnd etter eggløsningstidspkt -av div. grunner. Dessuten vet jeg at perioden fra El til forventet mens for meg ligger på 12-14 dgr, har brukt Clearplan for en formue før det første sv.skapet!) Dette ble langt, men håper dere tar dere tid til å svare da det betyr mye for meg. Hilsen bekymret 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/16666-et-par-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-jordmor/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trine Endsjø, jordmor Skrevet 25. januar 2001 Del Skrevet 25. januar 2001 I utgangspunktet må man regne med at barnet kommer når det er modent for det, uansett hvilken dag legene har "bestilt" fødselen. Jeg skjønner at du er engstelig p.g.a. din forhistorie, men prøv i første omgang å ha tiltro til at naturen ordner opp i dette. Det er dessuten ikke så uvanlig at man har en tøff første fødsel med klipping og vakum, for så å få en adskillig lettere fødsel senere. Som oftest brukes vakum fordi riene har blitt dårlige p.g.a. en langvarig fødsel, ikke nødvendigvis fordi barnet er stort. Jeg er klar over at de lærde strides endel for tiden om hvilken termin man egentlig skal stole på. Jeg vet at det er flere teorier ute og går, bl.a. en om at ultralyd rundt uke 8-10 faktisk er mer nøyaktig når det gjelder terminbestemmelser. Når du har så god oversikt over når du sansynligvis ble befruktet, skal det nok en del til for at det er du som tar feil. Går du lenge over tiden, blir du nok fulgt opp nøye med tanke på barnets vekst og helhetssituasjon. Jeg vil anbefale deg å stole på at du er i trygge hender. Fortell gjerne om din uro, og du vil nok oppleve å bli tatt på alvor. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/16666-et-par-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-jordmor/#findComment-77100 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.