Gå til innhold

100000 par har ikke sex

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

12

• Åsemor

4

• Nils Håvard Dahl, psykiater

1

• cecily

1

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Nils Håvard Dahl, psykiater

Normalt og normalt....

Hvor mange må ha HIV eller tuberkulose for at en skal kalle det normalt?

I USA er det så "normalt" å bli voldtatt at forsikringsselskapene mener det ikke gir grunnlag for diagnosen PTSD og dermed heller ikke erstatning.

skorpionfisken

Det at det er mange er vel ikke det samme som at det er normalt?

Det var mange nazister i tyskland under krigen. I ettertid er det vel ikke betegnet som normalt, men forklart som massesuggesjon.

Normalt eller ikke. Det skjer, og man skal ha respekt for det. Selv ville jeg ikke levd i et forhold uten sex over tid.

Normalt og normalt....

I USA er det så "normalt" å bli voldtatt at forsikringsselskapene mener det ikke gir grunnlag for diagnosen PTSD og dermed heller ikke erstatning.

Du verden - det var litt av en sammenligning. Jeg trodde at normaltilstand blant befolkningen er frisk, uavhengig av hvor mange som får en sykdom. Det er langt mellom det å ikke ha sex og det å lide av en dødelig sykdom. F.eks. har vi et reelt valg i forhold til sex, det har vi ikke når vi får Aids.

Annonse

Jeg fulgte rådet om å ha sex selv om jeg ikke følte lyst. Til slutt vrengte det seg i meg ved tanken på sex. Etter hver akt lå jeg og gråt. Jeg sluttet å følge det rådet. Heldigvis kom jeg meg ut av forholdet. Hvis forholdet forøvrig ikke fungerer, har jeg ikke lyst på sex, og jeg har sluttet å ha sex med menn jeg ikke har lyst på.

Jammen, jeg hadde da ikke klart å dele seng med noen og aldri ha sex. Er ikke det en av grunnene for at man er i et forhold da sammen med alle de andre grunnene da selvfølgelig :o)

Jeg tror ikke disse tallene gjelder de som aldri har sex. Jeg tror det er normalt at man i perioder ikke har lyst på sex. Det å presse seg til å ha sex uten at lysten er til stede tror jeg kan ødelegge lysten. Å ha sex fordi du føler det som en plikt på lik linje med å vaske opp kan da ikke føre til noe godt??

Normalt og normalt....

Faktisk kjenner jeg amerikanere som har diagnosen PTSD, og til og med en pga. voldtekt. Grensen virker annen enn her også pga. krigsskader. Selvom du har hørt om slike tilfeller så er dette generalisering i høy grad. Vil gjerne ha litt mer vitenskapelig dokumentasjon på slike påstander.

Jeg tror ikke disse tallene gjelder de som aldri har sex. Jeg tror det er normalt at man i perioder ikke har lyst på sex. Det å presse seg til å ha sex uten at lysten er til stede tror jeg kan ødelegge lysten. Å ha sex fordi du føler det som en plikt på lik linje med å vaske opp kan da ikke føre til noe godt??

Men mange ganger kommer lysten, dersom man bare gidder å legge seg ned med kjæresten sin og begynne å kose med hverandre.

Gjest Haniball

Men mange ganger kommer lysten, dersom man bare gidder å legge seg ned med kjæresten sin og begynne å kose med hverandre.

Enig med deg Åsemor, man må gjøre en liten insats selv. Sex 3-4 ganger i uken er ikke unormalt. Hva skal man i et forhold uten sex? Ikke rart det er så mye utroskap og utenomekteskaplig sex når noen slike holdninger som vist nedenfor. Ja til sex, hvis en ikke orker i senga så ha sex i dusjen.

En trøst for de som blir nektet sex hjemme er julebordsesongen, da alle frusterte husmødre endelig får tatt den ut....

Enig med deg Åsemor, man må gjøre en liten insats selv. Sex 3-4 ganger i uken er ikke unormalt. Hva skal man i et forhold uten sex? Ikke rart det er så mye utroskap og utenomekteskaplig sex når noen slike holdninger som vist nedenfor. Ja til sex, hvis en ikke orker i senga så ha sex i dusjen.

En trøst for de som blir nektet sex hjemme er julebordsesongen, da alle frusterte husmødre endelig får tatt den ut....

"En trøst for de som blir nektet sex hjemme er julebordsesongen"

Ikke si sånn da, her jeg sitter gravid og med ca null lyst, samboer som ikke har fått seg noe på 4 uker og som var på julebord i går.

Kan jo bli paranoid av mindre. :/

Annonse

Gjest rutangis netu

Jammen, jeg hadde da ikke klart å dele seng med noen og aldri ha sex. Er ikke det en av grunnene for at man er i et forhold da sammen med alle de andre grunnene da selvfølgelig :o)

Problemet er jo at plutselig kan en av partene bli syk, psykisk eller fysisk, og dermed miste sexlysten. Skal en da gå ut av forholdet pga dette? Og hvis ikke,hvor lang tid skal en 'holde ut', dvs hvor lang tid skal en gi den anre på å bli frisk?

Sexlivet går i en evig berg- og dalbane for de fleste, avhengig av unger/ikke unger og overskudd avhengig av helsetilstand. Så lenge en hadde et normalt og sunt sexliv i begynnelsen av forholdet er det alltids håp om å få det tilbake. Såsant det ikke er vold, fysisk eller psykisk, involvert selvfølgelig. Ingen vil vel ha sex med noen som slår eller plager deg på annen måte. Så snakk om at sex er en plikt er noe stort tull! Er en friske og snille med hverandre så er sexlysten der som regel. De som har mistet lysten er nok oftes rammet av sykdom eller andre følelsesmessige problemer i forholdet. Utroskap en ikke kan glemme feks...

Gjest rutangis netu

For noen er nok et forhold uten sex bedre enn ikke noe forhold i det hele tatt! Ellers ville ikke så mange med sexproblemer fortsatt holdt sammen. En har felles barn en vil skape et godt hjem for eller barnebarn en er felles besteforeldre for. Det ER andre verdier her i livet enn sex!

Hva med dem som ALDRI får seg en sexpartner da? Har ikke de livets rett de da?

Gjest rutangis netu

Du verden - det var litt av en sammenligning. Jeg trodde at normaltilstand blant befolkningen er frisk, uavhengig av hvor mange som får en sykdom. Det er langt mellom det å ikke ha sex og det å lide av en dødelig sykdom. F.eks. har vi et reelt valg i forhold til sex, det har vi ikke når vi får Aids.

DET kan vel diskuteres! De som blir smittet pga sex uten beskyttelse har jo feks valgt å ta en risk!

Annet er det med de som er smittet pga blodpverføring eller via en fast partner som har vært utro.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...