Gå til innhold

Anbefalte innlegg

jeg har hatt to raske fødsler.Med den første var vi på sykehuset i to timer før stor baby på nesten fire kilo var ute.

Nummer to fikk vi 2 1/2 år senere her tok fødselen 40 minutter fra det startet til baby på 4300g. var ute.

Er ikke så stor selv 1.66 høy,56 kilo.

Jeg syntes det var helt forferdelig når det gikk så fort. Vil gjerne ha en nummer tre men er redd for at det neste gang vil gå like fort.Er redd jeg ikke skal rekke fram.

Hvor stor er sjansen for at det går like fort neste gang,og har det noe for seg å vente noen år. evt. hvor lenge?Tenker mye på dette.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/16692-raske-f%C3%B8dsler/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Det er tydlig at du har en tendens til styrtfødsler, og det kan som du er inne på være ganske forferdelig. Mange opplever at de mister helt kontroll og får ingen pause mellom riene. Jeg tror ikke det er så store sjangser for at du kommer til å bruke standard-tid på din evt. neste fødsel. Du må nok regne med at den går raskt, men det er slettes ikke sikkert den går like raskt/raskere enn nr. 2. Merkelig nok vil mange si at fødsel nr. 2 er raskere enn både nr. 3 og 4. Jeg tror heller ikke det vil hjelpe på tempoet om du venter i noen år før du føder igjen.

Jeg har i mange år jobbet som jordmor ute i distrikt, hvor vi har 2-3 timer med ambulanse før vi er på sykehuset. Jeg har tatt i mot mange barn i ambulanse, og det er slettes ikke så ille som man skulle tro, for kvinnen. Det er klart det beste er å komme fram, og det er lurt å planlegge litt så man klarer å komme seg ut av døra så snart det hele starter. Hvis du blir gravid, vil jeg anbefale deg å snakke mye med jordmor i svangeskapet så du blir mest mulig forberedt. Det er sikkert også lurt å få bearbeidet de fødselsopplevelsene du allerede har.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/16692-raske-f%C3%B8dsler/#findComment-77110
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...