trsuki Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Jeg lurer veldig på når vi kan forsøke igjen. Mistet i uke 11 nå, 30/11, og hadde en utskrapning. Hører noen sier at det er best vi venter en syklus, mens andre sier det ikke betyr noen ting. Når kan vi prøve? Hører også andre sier de blir gravide veldig fort etter en SA/MA, og at dette går veldig bra. Noen som vet hva som er best? Blør nesten ikke noe lenger, men hadde jo tenkt å vente til jeg var sikker på at det ikke blør lenger da. Håper på svar fra noen som vet hvordan det er, og noen som har erfarnger. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/167101-n%C3%A5r-kan-jeg-fors%C3%B8ke-%C3%A5-bli-gravid-etter-en-utskrapnning/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 En viktig grunn til at det anbefales å vente en syklus, er faktisk at det ellers kan være litt vanskelig å beregne termin hvis du blir gravid med én gang. Mer alvorlige årsaker er det ikke, dersom du har en problemfri forhistorie. Man kan jo vente for å forsikre seg om at alt kommer igang igjen, men vanligvis (særlig hvis du er relativt ung og syklusene er regelmessige) gjør man jo det. Ofte tar det imidlertid litt tid før første mens kommer etter aborten, 5-6 uker er ikke uvanlig. Det er heller ingenting som tyder på at det lettere går galt to ganger på rad selv om om man forsøker igjen straks. Svært mange som spontanaborterer ønsker jo å bli gravide igjen raskt, og mange klarer nettopp det. Veldig mange som har fått alle de barna de ønsker seg, har hatt minst én spontanabort underveis, og hatt helt normale svangerskap både før og etter. Selv har jeg to barn med en SA mellom, og tror ikke det er uvanlig. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/167101-n%C3%A5r-kan-jeg-fors%C3%B8ke-%C3%A5-bli-gravid-etter-en-utskrapnning/#findComment-1090373 Del på andre sider Flere delingsvalg…
trsuki Skrevet 7. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2004 En viktig grunn til at det anbefales å vente en syklus, er faktisk at det ellers kan være litt vanskelig å beregne termin hvis du blir gravid med én gang. Mer alvorlige årsaker er det ikke, dersom du har en problemfri forhistorie. Man kan jo vente for å forsikre seg om at alt kommer igang igjen, men vanligvis (særlig hvis du er relativt ung og syklusene er regelmessige) gjør man jo det. Ofte tar det imidlertid litt tid før første mens kommer etter aborten, 5-6 uker er ikke uvanlig. Det er heller ingenting som tyder på at det lettere går galt to ganger på rad selv om om man forsøker igjen straks. Svært mange som spontanaborterer ønsker jo å bli gravide igjen raskt, og mange klarer nettopp det. Veldig mange som har fått alle de barna de ønsker seg, har hatt minst én spontanabort underveis, og hatt helt normale svangerskap både før og etter. Selv har jeg to barn med en SA mellom, og tror ikke det er uvanlig. Lykke til! Tusen takk for raskt svar. Tror nok vi vil prøve igjen ganske snart hvis det er mulig. Håper det er flere som svarer meg med erfaringer.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/167101-n%C3%A5r-kan-jeg-fors%C3%B8ke-%C3%A5-bli-gravid-etter-en-utskrapnning/#findComment-1090382 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.