Luise Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Jeg hører tydligvis til de unormale, for jeg ville hatt problemer med å akseptere at min mann drakk seg full flere ganger pr år, ville gitt meg mindre respekt for ham enn jeg har. Tror dette gjelder motsatt veg også. Nå er det ikke noe problem, for i løpet av mer enn 10 års samliv har jeg aldri sett ham ubehagelig beruset. Hvis han drikker nok til å få rusvirkning, blir han bare ekstra hyggelig og flørtete, mot meg - så det liker jeg jo. Men han stopper alltid der, samme gjør jeg. Vi har begge vokst opp i familier der et forsiktig kontinentalt drikkemønster er det normale, og ingen av oss har noensinne opplevd å se foreldrene våre fulle, heller ikke etter at vi er blitt voksne.. Vi drikker jevnlig, dvs. vi tar oss ett glass vin el, kanskje to, opptil flere ganger i uka, men opplever det begge som ubehagelig med mer enn en lett rusvirkning. Nå har jo du (og flertallet av det norske folk om man skal tro avisene) ett annet drikkemønster der det å være tydelig beruset skjer jevnlig, så det er nok det som er det "normale" ja. Skjønner jo at dette er et problem dere i mellom, og at det ikke er så lett å endre ett mønster som for deg er naturlig, og ikke ville gitt noen problemer eller ubehageligheter hvis din kone hadde akseptert det. Dere må nok ta mange og lange samtaler om dette, for å finne fram til et kompromiss som begge kan leve med. Konflikt og fordømmelse fra hennes side er jo heller ikke særlig konstruktivt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/167127-alkohol-kultur/page/2/#findComment-1091202 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alkohol kunne gjerne vært avskaffet Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Det kunne vært min mann som skrev dette... Jeg sliter veldig her. Han henter seg inn, men glir stadig ut igjen. Jeg skiller på NÅR han gjør dette. Når det er barn til stede har jeg ingen tolleranse. Jeg HATER at de ser han beruset. Og da mener jeg virkelig at jeg hater det. Jeg blir supergrinete og tverr og ønsker han dit pepper'n gror. Jeg føler at jeg har grunn til det også. På lista over "det værste" har jeg måtte gå å legge han på julaften kl. 21!!!!! Utilgivelig. (Dagen etter gav jeg også klar beskjed om at dersom noe tilsvarende skjer igjen så flytter jeg) Dersom han drikker etter at barna har lagt seg/da barna ikke er til stede så reagerer jeg ikke så mye dersom han ikke blir ordentlig full da. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/167127-alkohol-kultur/page/2/#findComment-1091746 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.