Gå til innhold

rødvin i gløgg

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Du kan godt varme opp rødvin til gløgg og den innelholder fremdeles alkohol. Du kan også varme opp sprit og drikke deg full.

litt treig her, men går det greit at jeg koker den helt opp sammen med gløggen, da? Jeg trodde alkoholen forsvant ved såpass høy varme... Men hvis du sier det:)

Annonse

skorpionfisken

litt treig her, men går det greit at jeg koker den helt opp sammen med gløggen, da? Jeg trodde alkoholen forsvant ved såpass høy varme... Men hvis du sier det:)

Hvorfor skal du ha bort alkoholen? Det er da å kaste bort dyr god rødvin.

Hvorfor ikke da lage gløggen på alkoholfri vin, eller husholdningssaft som oppskrifta sier om du vil ha den alkoholfri.

Hva eeeer det du sier?

Litt rødvin i gløggen gjør at man blir rød i kinnene, løs i skuldrene og ganske så blidspent utpå kvelden. Ikke dumt.

Nei, _det_ er ikke dumt.

Men jeg foretrekker altså å skille mellom sortene.

Vi tåler såpass uenighet, ikke sant kjære?

Nei, _det_ er ikke dumt.

Men jeg foretrekker altså å skille mellom sortene.

Vi tåler såpass uenighet, ikke sant kjære?

Å joda, det gjør vi.

Når vi blir pensjonister og sitter i syden og mimrer, vil vi nok kunne se tilbake på mer vidtrekkende diskusjoner enn akkurat den om vin i gløgg.

Annonse

Hvorfor skal du ha bort alkoholen? Det er da å kaste bort dyr god rødvin.

Hvorfor ikke da lage gløggen på alkoholfri vin, eller husholdningssaft som oppskrifta sier om du vil ha den alkoholfri.

Jeg formulerte meg kanskje litt dårlig, for poenget var at jeg absolutt ikke vil ha bort alkoholen i gløggen;) Den skal brukes på en julefest, der alle gleder seg til å "bli røde i kinnene":)

mvh

IngenLurerDenneGutten

Jeg formulerte meg kanskje litt dårlig, for poenget var at jeg absolutt ikke vil ha bort alkoholen i gløggen;) Den skal brukes på en julefest, der alle gleder seg til å "bli røde i kinnene":)

mvh

Gløggen bør da være varm, og med rødvin. Du blir enda fortere surrete viss du setter til ei halv 60%.

Da kan du kose deg med dette spillet: http://home.no.net/frosimo/hjemmebrenning/spill.htm

Gløggen bør da være varm, og med rødvin. Du blir enda fortere surrete viss du setter til ei halv 60%.

Da kan du kose deg med dette spillet: http://home.no.net/frosimo/hjemmebrenning/spill.htm

gløgg med sprit mente jeg. Har sovet noen timer og våknet nå ;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...