blafjell Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Hei!Jeg er en jente på 31 år som etter ca. 12 års bruk sluttet med p-piller i april d.å. Fikk en relativt stabil syklus på 24-26 dager. I midten av september ble jeg gravid, men hadde en spontanabort ca 3 og halv uke senere. Hadde en kraftig blødning en ukes tid. Oppsøkte lege som ikke kunne finne noe unormalt etter denne aborten. Har etter denne aborten hatt to blødninger med syklus på 26-28 dager. Avsluttet siste blødning forrige onsdag og på søndag fikk jeg en ny blødning. Det er ikke friskt blod som kommer, men mørke koagler og små slimslintrer. Det er ikke store mengder som kommer, det meste kommer når jeg er på toalettet. Har diffuse/trykkende smerter i magen, som kommer og går. Føler meg slapp. Har noe hyppigere vannlatning enn tidligere, men ikke svie/lukt eller mørk farge. Lørdag var vi på aketur med mange humper i bakken. Kan dette ha utløst blødning? Kan også nevne at jeg i forkant av denne blødningen hadde en voldsomt stressende uke, med mange psykiske påkjenninger. Kan dette fremkalle blødning? I februar dette året hadde jeg også en mellomblødning, noe jeg dengang relaterte til flytteprosess og ny jobb. Da gikk jeg på p-piller, jeg hadde den gang en friskere blødning som varte en ukes tid og heller ikke disse smertene. For ca. to år siden ble det gjort en koonisering. Jeg har hatt jevnlig oppfølging av gynekolog, men det er vel ikke alt hun finner på en vanlig g.u? Er bekymret og redd for hva denne blødningen betyr. Hva tror du det skyldes? Hva bør jeg gjøre? Har i perioder diffuse smerter flere steder i magen. I sommer oppsøkte jeg lege pga sterke smerter ned mot høyre lyske. Han kunne ikke finne noe av betydning den gang. Smertene ga seg etterhvert og var trolig luftsmerter. Har fast partner. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/167158-bl%C3%B8dning-utenfor-syklus/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Aketur og stress kan ikke utløse blødning. P-pille og tidligere konisering kan være årsak til mellomblødninger fordi det kan medføre ”ektopi”. Det betyr at den slimhinne som finnes på innsiden av livmorhalsen (i kanalen) har vokst ut på overflaten, utsiden av livmorhalsen. Denne slimhinne er blodrik og tynn og blør lett ved berøring (som gynekologisk undersøkelse, samleie, hard avføring). Det er helt ufarlig. Få legen til å undersøke om du har en slik forandring. I noen tilfeller kan man med laser få den bort, men ofte vokser slimhinnen ut igjen etter noen tid. Pensling har ingen effekt. Vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/167158-bl%C3%B8dning-utenfor-syklus/#findComment-1090856 Del på andre sider Flere delingsvalg…
blafjell Skrevet 7. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2004 Aketur og stress kan ikke utløse blødning. P-pille og tidligere konisering kan være årsak til mellomblødninger fordi det kan medføre ”ektopi”. Det betyr at den slimhinne som finnes på innsiden av livmorhalsen (i kanalen) har vokst ut på overflaten, utsiden av livmorhalsen. Denne slimhinne er blodrik og tynn og blør lett ved berøring (som gynekologisk undersøkelse, samleie, hard avføring). Det er helt ufarlig. Få legen til å undersøke om du har en slik forandring. I noen tilfeller kan man med laser få den bort, men ofte vokser slimhinnen ut igjen etter noen tid. Pensling har ingen effekt. Vennlig hilsen Mette H Moen Hei! Ved en slik utvoksning av slimhinnen som du beskriver, vil det ikke da være friskt blod? Jeg har for det meste rustrød/brunaktig blødning. Hva med smertene som jeg beskrev? Er det noe som følger en slik tilstand? mvh:) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/167158-bl%C3%B8dning-utenfor-syklus/#findComment-1090911 Del på andre sider Flere delingsvalg…
blafjell Skrevet 9. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2004 Hei! Ved en slik utvoksning av slimhinnen som du beskriver, vil det ikke da være friskt blod? Jeg har for det meste rustrød/brunaktig blødning. Hva med smertene som jeg beskrev? Er det noe som følger en slik tilstand? mvh:) Vil bare si til alle jenter som har blødning og da spesielt brunaktig blødning (ikke frisk blødning) og med tilsvarende symptomer som jeg beskrev i mitt første innlegg: Ta en grav.test. Det har jeg gjort etter råd fra gynekolog, og jammen var den positiv:) Det var det siste jeg tenkte på. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/167158-bl%C3%B8dning-utenfor-syklus/#findComment-1091874 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.