Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Er gravid i 6, snart 7 uke. Var veldig plaget av ømme bryster i begynelsen, men dette har gått over nå. Jeg har hatt mye vondt i magen, og jeg vet ikke helt hva det kommer av. Er engstelig for s.abort. Er det vanlig at ømmheten i brystene forsvinner plutselig? Er forøvrig veldig trett og er mye kvalm.Fordøyelsen har også blitt litt rar, og jeg lurer på om de verste smertene kommer p.g.a dette.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/16733-%C3%B8mme-bryster-som-forsvant/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Magesmerter, som ikke virker som typiske menssmerter, er vanlige i svangerskapet. Dette har ofte tilknytning til at man får litt tregere fordøyelse, men mer luftansamlinger enn vanlig. Det er lurt å spise små, regelsmessige måltider med sunn, fiberrik kost. Husk å drikke nok.

Både trettheten din og kvalmen er typiske svangerskapssymptomer. Når de ømme brystene ikke er så ømme lenger, kan det ha sammenheng med at brystene har tilpasset seg situasjonen, og det er vanlig at dette kan gå over relativt plutselig. Jeg synes ikke det er noe av det du sier, som tilsier at du er i ferd med å abortere. Så lenge du ikke blør og/eller har kraftige, menslignende smerter, synes jeg du skal prøve å ikke engste deg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...