KristinDehli Skrevet 9. desember 2004 Skrevet 9. desember 2004 Noen som kan hjelpe meg å finne ut av hvordan man flytter en pasient (feks fra seng til rtg-bord) med colli femoris fractur? (lårhalsbrudd) 0 Siter
kvinnen20 Skrevet 27. mars 2005 Skrevet 27. mars 2005 går det ann å bruke brett... løfte personen litt på siden, skyve under et brett, skyve hun/han videre til rtg-bordet...? 0 Siter
godteri1365380733 Skrevet 9. september 2006 Skrevet 9. september 2006 går det ann å bruke brett... løfte personen litt på siden, skyve under et brett, skyve hun/han videre til rtg-bordet...? Jeg jobber på røngten og hos oss flytter vi hele madrassen pasienten ligger oppå over på rtg-bordet. Dette vil jeg si er den mest skånsomme måten, da pasienten ligger i ro på madrassen og vi slipper å flytte direkte på selve pasienten. 0 Siter
Gjest også trg Skrevet 9. september 2006 Skrevet 9. september 2006 Jeg jobber på røngten og hos oss flytter vi hele madrassen pasienten ligger oppå over på rtg-bordet. Dette vil jeg si er den mest skånsomme måten, da pasienten ligger i ro på madrassen og vi slipper å flytte direkte på selve pasienten. Her bør det bemerkes at det ikke er alle madrasser som er enet til dette. Det aller este er såkalt skade-madrass. Unntaksvis kan man bruke skumgummimadrass, mens tempurmadrass osv er altfor røntgentett og kan dermed ikke brukes. Husk laken under madrassen for å gi god glid. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.