Gå til innhold

Colli femoris fractur

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som kan hjelpe meg å finne ut av hvordan man flytter en pasient (feks fra seng til rtg-bord) med colli femoris fractur? (lårhalsbrudd)

• 3 måneder senere...
Skrevet

går det ann å bruke brett... løfte personen litt på siden, skyve under et brett, skyve hun/han videre til rtg-bordet...?

• 1 år senere...
godteri1365380733
Skrevet

går det ann å bruke brett... løfte personen litt på siden, skyve under et brett, skyve hun/han videre til rtg-bordet...?

Jeg jobber på røngten og hos oss flytter vi hele madrassen pasienten ligger oppå over på rtg-bordet. Dette vil jeg si er den mest skånsomme måten, da pasienten ligger i ro på madrassen og vi slipper å flytte direkte på selve pasienten.

Gjest også trg
Skrevet

Jeg jobber på røngten og hos oss flytter vi hele madrassen pasienten ligger oppå over på rtg-bordet. Dette vil jeg si er den mest skånsomme måten, da pasienten ligger i ro på madrassen og vi slipper å flytte direkte på selve pasienten.

Her bør det bemerkes at det ikke er alle madrasser som er enet til dette. Det aller este er såkalt skade-madrass. Unntaksvis kan man bruke skumgummimadrass, mens tempurmadrass osv er altfor røntgentett og kan dermed ikke brukes.

Husk laken under madrassen for å gi god glid.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...