Gå til innhold

Anbefalte innlegg

hei,

jeg og kjæresten har et problem som bare baller mer og mer på seg. det tar utgangspunkt i at han er så fryktelig lettantennelig (og da snakker vi ikke om i senga). han fyker opp for den minste filleting, og er det ikke meg han er sint på, så tror jeg det er meg, også blir jeg trist eller sint tilbake. og DET blir ikke akkurat han noe gladere av...

jeg takler ikke sinte folk generelt. kobler liksom helt av dersom noen hever stemmen til meg for uansett grunn, så dette er ikke bare hans problem. han må jo få lov til å bli sint uten at det ødelegger kvelden vår. og jeg må jo kunne takle at noen blir sint!??

vi har snakket en del om dette, og funnet ut at det er et problem vi må løse. vi har begge lyst å komme oss gjennom dette og fortsatt være sammen.

men hvordan?

vi har vært sammen i snart et år.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/16744-han-blir-s%C3%A5-sint/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må huske at alle mennesker er ulike i fht temperement. Noen er mer innesluttet og lavmælt, andre mer "oppfarende" av natur. Dessuten er han kanskje vokst opp i en familie der det er vanlig å blåse ut for store eller små ting, mens sinnet går over av seg selv. På det området er jeg og min samboer ulike, han ligner sin mor, braser ikke ut når de er irritert eller sint over noe. Jeg kan fare opp for små ting, derimot. Vi er ulike, og i en krangel er det jeg som er sint og kjefter. Vi snakker ut om dette, og vi prøver å godta hverandre og finne løsninger, dvs at vi begge kanskje kan forandre oss noe.

Selvfølgelig, dersom du skulle merke at han blir sint fysisk, dvs aggressiv mot deg eller andre, stiller det seg jo helt annerledes. Da må du komme deg vekk så fort som mulig.

Hva sier du?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/16744-han-blir-s%C3%A5-sint/#findComment-76837
Del på andre sider

Du må huske at alle mennesker er ulike i fht temperement. Noen er mer innesluttet og lavmælt, andre mer "oppfarende" av natur. Dessuten er han kanskje vokst opp i en familie der det er vanlig å blåse ut for store eller små ting, mens sinnet går over av seg selv. På det området er jeg og min samboer ulike, han ligner sin mor, braser ikke ut når de er irritert eller sint over noe. Jeg kan fare opp for små ting, derimot. Vi er ulike, og i en krangel er det jeg som er sint og kjefter. Vi snakker ut om dette, og vi prøver å godta hverandre og finne løsninger, dvs at vi begge kanskje kan forandre oss noe.

Selvfølgelig, dersom du skulle merke at han blir sint fysisk, dvs aggressiv mot deg eller andre, stiller det seg jo helt annerledes. Da må du komme deg vekk så fort som mulig.

Hva sier du?

om han blir fysisk er jeg ute av døra før han får sagt "faen", og det vet han. er bare så lei av at han fyker opp for ting og at jeg ikke klarer å la være å bry meg. han er jo smilende igjen om tre minutter uansett...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/16744-han-blir-s%C3%A5-sint/#findComment-76840
Del på andre sider

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei!

Det høres ut som om dere er klare for å få temmet trollet: sinne.

Jeg vil anbefale dere i første omgang å lage en avtale dere imellom. Den skal inneholde hvordan dere skal forholde dere neste gang sinnet dukker opp.

Hvordan skal du forholde deg? Skal du forlate huset? Skal du kunne ringe til en hjelper?

Skal dere gå gjennom sinne-turen i fred etterpå?

Vær kreative for å finne flere forslag.

Denne avtalen må dere tenke ut i fellesskap når stemningen er trygg og fredelig mellom dere.

Finner dere ikke ut av saken hjemme, kan dere oppsøke Familiekontoret for hjelp.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/16744-han-blir-s%C3%A5-sint/#findComment-77002
Del på andre sider

Gjest snillist

om han blir fysisk er jeg ute av døra før han får sagt "faen", og det vet han. er bare så lei av at han fyker opp for ting og at jeg ikke klarer å la være å bry meg. han er jo smilende igjen om tre minutter uansett...

Tenker du deg en framtid med denne gutten? Vil du leve sammen med en som er uberegnelig? Har du tenkt over hvor nerveslitende det vil bli?

Hvis jeg var deg, ville jeg tenkt alvorlig over samlivet mitt. Det finnes mange kjekke gutter som ikke hyler opp over hver minste ting. Du har aldri sagt om noe av dette skyldes sjalusi. I såfall har du et kjempeproblem.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/16744-han-blir-s%C3%A5-sint/#findComment-77222
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...