Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er femti år, liten, slank, spiser sunt. De seneste månedene har jeg hatt 1-2 normale kviser ca en knapp uke ca hver måned, MEN de siste to-tre ukene har det blitt ille. Jeg er plaget med massevis av kviser runt nasen og på haken. Noen er store og klumper seg sammen til store stygge bølder, de sprekker,blør osv. Noen er vonde og det kommer nye hele tiden. Jeg bruker ikke hudpleieprodukter, men har de siste månedene brukt Vaseline ansiktsvask mousse. Jeg hadde ikke kviser som tenåring, har alltid hatt fin normal hud. De siste fem årene har jeg hatt en enkelt kvise en sjelden gang. Nå er det så ille at jeg nesten ikke tør vise meg ute. Hvordan griper jeg dette an? På kort sikt? Og på lang?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/167531-kviser-i-overgangsalderen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det er ikke vanlig å få så uttalt med kviser etter overgangsalderen. Jeg synes du skal få tatt en blodprøve for å måle mengden av de mannlige hormoner og cortison, og hvis de er normale bør du vurderes av hudlege. Snakk med din fastlege om det.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...