martine1305 Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 Hei!Jeg er en kvinne på 30 år som har prøvd i snart ett år og bli gravid. Jeg har to barn fra før på 7 og 5 år, samt at jeg for ett årstid siden var gravid med et barn med stor hjertefeil, hvor svangerskapet ble avsluttet i uke 22. I de tidligere svangerskapenen har jeg aldrig hatt noen problemer med å bli gravid. Så fort vi det har vært bestemt, så har jeg vært gravid. Etter det avsluttede svangerskapet har jeg hatt store smerter i ukene før menstrasjon. Dette har jeg hatt en anntydning til tidliger og legen min sa at symtomenen kunne minne han om endomentrioser, men da skulle jeg ikke ha blitt gravid den siste gangen. Kan det være en sammenheng med at jeg ikke blir gravid nå. Eller kan eggløsningen ha blitt borte. Hvordan kan jeg best sjekke om jeg har eggløsning. Menstrasjonen varierer mellom 24-28 dg. I det siste halve året har vi prøvd med regelmessige samleier i uken etter manstrasjon i håp om eggløsning. Kan psyken og ønske om og bli gravid være så stor at man ikke blir gravid av den grunn.Håper du kan gi meg noen svar.Hilsen 30 åring. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/167534-eggl%C3%B8sning/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Allerede fra 30 års alderen reduseres fruktbarheten så det kan ta lengre til å bli gravid. Hvis du har syklus på 24-28 dager har du med stor sannsynlighet også eggløsning, så det skulle ikke være nødvendig med spesielle tester. (man tester med blodprøve en uke før ventet menstruasjon, ved at temperaturen øker litt etter eggløsning eller med eggløsningsstiks). Det kan være endometriose du har, og da har 30-40% problemer med å bli gravid (med 60-70% har det ikke !) Psykens innvirkning er nok noe overdrevet. Har du forsøkt i ett år, kan du få henvisning til gynekolog. Ved endometriose kan man forsøke å fjerne ev. endometriose eller henvise til prøverørsbefruktning (som du selv må betale da dere har to barn). Litt tålmodighet kan være tilstrekkelig til resultat. Lykke til. Vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/167534-eggl%C3%B8sning/#findComment-1094366 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.