Gå til innhold

Et forhold man ikke kan unnslippe

Anbefalte innlegg

Gjest Fortvilet situasjon
Skrevet

Jeg har en samboer (hun jente, jeg gutt). Vi er begge 25 år og har vært sammen i 5 år og bodd sammen i 4 år. Det er ikke slik at alt er bare vanskelig og det blir bråk og styr og utroskap og smelling av dører og alt det der. Det er kanskje nettopp det at det ikke er det.

Nå har jeg ikke gitt noen klare uttrykk for at jeg er misfornøyd med forholdet. Det er også veldig vanskelig på alle måter. Vi er sammen nesten 24 timer i døgnet mesteparten av året unntatt sommer og jul.

Vi er veldig forskjellige sånn i natur. Det vet vi begge, vi har svært forskjellige interesser. Løsningen blir at vi begge tilpasser oss en del. Videre føler jeg hun er veldig barnslig og lite moden. Det blir mange småting å irritere seg over. Hun rydder ikke etter seg. Hun setter ting fra seg overalt. Det er akkurat som om leiligheten vår skal være et rom for en rotete 15-åring. Vi hadde et ok seksuelt forhold de første 2-3 årene. Nå er det fullstendig borte, og når jeg tar det opp vil hun ikke snakke om det og later nærmest som om det ikke er noe unormalt ved det.

Jeg har tenkt mer og mer og kommet til at jeg tror jeg ville helst ha forholdet slutt. Men så er det så mange "men" da. Jeg vet hun vil bli sønderknust. Hun bor i denne byen langt fra sin egen familie bare på grunn av meg og gjør jeg det slutt nå lar jeg henne i en ganske håpløs situasjon midt i studiene her. Vi lever ekstremt nært på hverandre og det vil være veldig vanskelig å takle et evt. brudd både for henne og meg. Jeg vet ikke om jeg er forberedt på situasjonen om hun faktisk skulle dra. Kanskje jeg ville angre.

For fremtiden ser jeg for meg at jeg bare vil utsette hele situasjonen til det evige.

Jeg vet ikke hva jeg håper oppnå her, men kanskje noen har vært i en liknende situasjon? Hører gjerne på synspunkter eller erfaringer.

Gjest BigMomma
Skrevet

Det er ditt liv.Noen ganger må du ta vanskelige avgjørelser.

For din del kan det være det riktige å få en skikkelig prat med jenta di før du bestemmer deg for hva dere gjør videre. Snakk om forholdet, det du savner og vær åpen! Hjelper det ikke så er kanskje det på tide å gå videre.

Skrevet

Du kan ikke være sammen med noen bare fordi det blir synd på de når du gjør det slutt. Det er alltid ubehagelig, ikke noe man har lyst til å gjøre. Og det passer ALDRI å ta det opp.

Verden blir snudd på hodet for begge, og usikkerheten om hvordan fremtiden blir er noe man bare må ta med på kjøpet. Sånn er det når det blir slutt.

Du får ta mot til deg og lufte hvilke tanker som går gjennom hodet ditt. Når du tør å si det høyt, vil sannsynligvis ting bli litt klarere for deg også. Hvis hun sier hun skal begynne å ha sex og rydde, vil du få en magefølelse på om det er det som skal til for å fortsette forholdet. Eller om du faktisk er klar for å gå videre i livet :-)

Skrevet

Du sier dere er forskjellige. Ville det hjulpet om du fikk mere tid for deg selv? Om dere ble enige om det med rydding, sånne ting? Hva med sex? Kan det hjelpe at dere ikke ser hverandre 24t i døgnet (altså, blir lei hverandre)?

Sett deg ned og snakk med henne om disse tingene, og si at for deg begynner forholdet å bli mer negativt enn positivt. Men si samtidig hva som evt kan hjelpe (om du på noen måte VIL at dere skal fortsette), så hun ikke blir bare destruktiv.

Noe lignende skjedde med meg om min samboer. Han prøvde å si ifra, men var ikke klar nok. Dermed fortsatte vi i samme spor.

Vær veldig tydelig på at dette er noe som er avgjørende/veldig viktig for at du i det hele tatt ser noen fremtid for dere. Ha også med ting du vil gjøre for å forbedre forholdet. Hvis ikke er det lett at hun tar det veldig personlig. Et forhold må jo uansett bygges på av begge. Det er sansynligvis ikke kun hennes feil at dere har det sånn som dere har det nå.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...