Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Da jeg i fjor høst ble gravid med vår sønn, ble det samtidig oppdaget at jeg hadde klamydia:(

Etter en nøye gjennomgang av min og min partners seksuelle historie, fant vi ut at jeg har måttet smitte han den gangen vi møttes. Det vil si at jeg har gått med infeksjonen i minst 3 1/2 år.

Jeg hadde ikke noen symptomer på sykdommen, og utviklet heller ikke noen underlivs- betennelse. Men jeg gikk jo som sagt svært lenge med sykdommen før den ble behandlet.

Jeg ble jo også som sagt gravid i fjør høst. Men nå har jeg likevell begynt å bekymre meg for om sykdommen kan ha gjort noen skade på mine forplantnings- organer.....

Kan sykdommen ha gjort noen innvirkning på min fertilitet? Og i såfall hvordan? Hvordan kan man få undersøkt dette(ul eller lignende)?

Eller har det ingenting å si at man har hatt sykdommen så lenge den ikke har ført til betennelse...........?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/167697-klamydia/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Testet dere begge positivt? Vil bare fortelle at for litt over et år siden var jeg på vanlig GU, fikk brev i posten om at jeg hadde klamydia... Partneren min testet seg to ganger - begge testene negative. Ingen av oss hadde liggi med noen andre... Jeg tok pillene med en gang jeg fikk brevet, men legen min mente at det måtte ha vært en falsk positiv klamydiaprøve, siden det ikke kunne være mulig at jeg hadde det. Hadde dessuten tatt klamydiaprøve fem mnd før dette, og den var negativ.. Så det er mulig med falskt resultat..

Det er egglederbetennelse som tetter egglederne og kan føre til sterilitet, så tviler på at du har nedsatt fruktbarhet. Du ble jo gravid, og har ikke hatt egglederbetennelse - så tror du kan ta det helt med ro..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/167697-klamydia/#findComment-1094842
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...