Gå til innhold

Når noen sier jeg hater deg. Hva da ?

Anbefalte innlegg

Gjest veldigleimeg

Hvordan ville du reagert og har du noen gang opplevd at den du er sammen plutselig sier at

"jeg hater deg" i en sammenheng hvor han er veldig opprørt og snakker i affekt men allikevel...

Aldri noen som har sagt det til meg før, og jeg er såret og veldig lei meg. Selv om han ba om unnskylding. Det hjelper liksom ikke for hater deg er ganske sterke ord :(

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/167705-n%C3%A5r-noen-sier-jeg-hater-deg-hva-da/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest veldigleimeg

Klart det er sårende, men det må være rom for å si ting man anrger på for det. Han kunne jo gjort verre ting :-)

ja, men jeg synes det var veldig sterkt. Vi har jo slitt litt i forholdet, og jeg har til tider følt deg slik, og når han da sier det i affekt eller ikke... vet ikke jeg.

Jeg kunne aldri tenkt meg å si tilsvarende uansett hvor sint jeg var. Han har heller aldri sagt at han elsker meg, så da trengte han heller ikke fortelle meg andre ytterkanten synes jeg....

Gjest veldigleimeg

Vel. Angrer han etterpå, eller er han av den oppfattelse av at i en krangel er det ok å si hva som helst?

Ja han har sagt stygge ting før når han har vært sint, men aldri dette. Drittkjærring f.eks. og forp... møkkakjærring. Men jeg synes ikke det er ok å si slike ting uansett hvor sint man er....og reagerer også veldig på det. Det svir langt inn imagen, og igår satt den følelsen veldig lenge i magen min...

Annonse

ja, men jeg synes det var veldig sterkt. Vi har jo slitt litt i forholdet, og jeg har til tider følt deg slik, og når han da sier det i affekt eller ikke... vet ikke jeg.

Jeg kunne aldri tenkt meg å si tilsvarende uansett hvor sint jeg var. Han har heller aldri sagt at han elsker meg, så da trengte han heller ikke fortelle meg andre ytterkanten synes jeg....

Da forstår jeg bedre. Har han aldri sagt han elsker deg?! Det skal 100 gode ord til for å erstatte et vondt.

Ja han har sagt stygge ting før når han har vært sint, men aldri dette. Drittkjærring f.eks. og forp... møkkakjærring. Men jeg synes ikke det er ok å si slike ting uansett hvor sint man er....og reagerer også veldig på det. Det svir langt inn imagen, og igår satt den følelsen veldig lenge i magen min...

Hvis dette er et mønster, hadde jeg ikke funnet meg i det. En "møkkakjerring" = 1 meter nærmere utgangsdøra!

Gjest veldileigmeg

Hva var det du gjorde, som fikk han til å komme med det utsagnet?

Snakket om jobb og om han følte at han hadde tatt et bevisst forhold til hvordan han ville ha det i forhold til jobb/fritid/familie. Det var ikke vondt ment fra min side, men tydeligvis mer sårt enn jeg visste fordi han da ikke har snakket med meg om det før.

Gikk på at han følte seg "liten" fordi han ikke har noen utdannelse, mens det har jeg, og at jeg kunne sikkert få hvilken jobb jeg ville (noe jeg ikke kan) siden jeg er siv.øk. Jeg har alltid skrytt av han og jobben hans til både kolleger, venner og familie, og han er avd.leder og har pers.ansvar og alt det der. Men han ønsker vel å finne en annen jobb. Og jeg er overbevist om at det klarer han, hvis han prioriterer tid til det. Jeg hadde ikke den fjerneste anelse om at han trodde at jeg så ned på han fordi han ikke hadde utdannelse og alt det der som kom i kjølvannet. Jeg har heller aldri klaget over at han ikke har utdannelse, bra nok jobb eller noenting. Det eneste jeg synes er håpløst er at han bruker 100% av sin oppmerksomhet og tid på den jobben han har, noe som alltid går på bekostning av familien, og ikke noe overskudd hjemme...

Gjest nonickname

Jeg skjønner godt at du er lei deg....

Men nå skal jeg svare i fra ett annet ståsted....

jeg er selv sammen med en kjekk og rolig mann.Er selv en bråkebøtte med et vanvittig temperement....

Når vi krangler kan jeg slynge ut di styggeste ord du kan tenke deg....Når kranglingen er overstått tenker jeg ikke mere på det.....men det gjør nok han og i ditt tillfelle du.

For meg er det et problem,og jeg er fortvilet over at jeg lar meg rive med i affekt....For min del er dette gjentagelse over ting som skjedde i barndomshjemmet mitt....Og jeg har med skrekk og gru innsett at historien gjentar seg....

Jeg har blitt en tro kopi av min far...

Kanskje typen din egentlig sliter med lavt selvbilde og i raseri over at han føler seg"svikta"av deg skriker ut slike ting?

Jeg vet at det er ingen unnskyldning,men det kan jo være en mulig teori?

Uansett-lykke til!!!!!

Nei, sier dere sånne vonde ting til hverandre?! Vi krangler så naboene sikkert får bakoversveis, vi, men kaller ikke hverandre stygge ting.

Bruker sjelden skjellsord, men det hender. Men bruker da kun ord som ikke har noen reell mening, som f.eks. møkkakjerring.

Vi vet begge to at det ligger lite bak selve ordene.

Annonse

Bruker sjelden skjellsord, men det hender. Men bruker da kun ord som ikke har noen reell mening, som f.eks. møkkakjerring.

Vi vet begge to at det ligger lite bak selve ordene.

Da fungerer det jo for dere. Men jeg liker ikke sånne ord, jeg. Synes man skal holde seg til sak :-)

skorpionfisken

Enkelte uttalelser er vanskelig å trekke tilbake.

Om min kjære plutselig sa at han hatet meg, måtte han jobbet lenge og vel og veldig overbevisende for å overbevise meg om at det ikke var sant likevel. Ville vel reagert likt som om han plutselig sa at jeg var stygg og at han ikke tente på meg. Man kan kanskje tilgi sånt, men aldri glemme det. Så får man se om man kan leve sammen etter det da.....

Enkelte ord burde forbli usagt.

Jeg hadde ikke akseptert at han kalte meg noe stygt eller sa at han hatet meg.

Vi kan være så forbanna at det nesten ryker av oss, men usaklige ting og skitne knep bruker vi aldri mot hverandre. Heldigvis.

Hadde han sagt at han hatet meg hadde jeg tatt ham på alvor og gjort det slutt.

• 2 uker senere...

Da hadde samboeren min bodd på sydpolen nå.......

Hehe, ja, eller han kunne dratt et sted der det han hadde svidd av seg ting og tang.

Vi kan krangle så busta fyker- heldigvis svært sjeldent, siden vi er enig om det meste-, heve stemmen osv., men det ville aldri falt noen av oss inn å kalle hverandre nedverdigende ting, eller si at vi hater den andre! Jeg hadde aldri tenkt tanken en gang!

I det hele tatt sier jeg svært sjeldent at jeg hater noe som helst, og jeg synes det er ille å i det hele tatt omtale andre mennesker på en slik måte, langt mindre den man er sammen med og vitterlig skal ELSKE.

Hate er et forferdelig ord, og er kun negativt og skaper ufred og ulykke etter min mening.

Han sier at han hater deg, men kan ikke si han elsker deg??? Hva slags dust er dette?

Hadde min holdt på sånn kunne han dratt et sted der det han hadde svidd av seg ting og tang.

Vi kan krangle så busta fyker- heldigvis svært sjeldent, siden vi er enig om det meste-, heve stemmen osv., men det ville aldri falt noen av oss inn å kalle hverandre nedverdigende ting, eller si at vi hater den andre! Jeg hadde aldri tenkt tanken en gang!

Det er lov å være sint på hverandre og si noen dumme ting, men slikt er fælt synes jeg, og det er enda tristere når man ikke kan si at man elsker hverandre engang. Det kunne kanskje- bare kanskje- veiet opp for de vonde ordene i det minste...

I det hele tatt sier jeg svært sjeldent at jeg hater noe som helst, og jeg synes det er ille å i det hele tatt omtale andre mennesker på en slik måte, langt mindre den man er sammen med og vitterlig skal ELSKE. Hate er et forferdelig ord, og er kun negativt og skaper ufred og ulykke etter min mening.

Og jeg passer på å si til min kjære at jeg elsker ham over alt på jord minst en gang om dagen, og han sier det samme. Og da gjør det ikke så mye at vi krangler litt av og til, så lenge vi har det på det rene!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...