kr03 Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 HeiMine foreldre er skilt for 20år siden og mye infamt er blitt sagt og gjort dem imellom både før og siden. Begge er nå gift på ny. Jeg har tre barn som feirer bursdag og dette medfører organisering og planlegging i stor skala fra vår side. Hvem var sist og hvem skal komme i år. Ikke alltid like lett å huske og uansett er den en(to)som blir skuffet. Min far føler at siden min mor har vært fæl med meg i min barndom/ungdom har han førsterett. Jeg har valgt å legge dette bak meg og nå er det min mor som stiller opp når vi trenger hjelp eller hun tilbyr seg selv. Min far har hatt ungene på overnatting en gang og da var det en tirade om hvor uforskammet og ignorerende de var overfor hans kone (de var under skolealder). Siden har vi ikke bedt de om hjelp og de har heller ikke tilbudt seg.Nå i siste bursdag inviterte jeg min mor (hun inviterte seg selv). Dette gjorde min far veldig skuffet og han følte at det alltid var han som var salderingspost.Hvordan skal jeg takle dette fremover. Jeg orker ikke mer at dette er mitt problem og min dårlige samvittighet uansett løsning. Han mener de ikke kan snakke sammen og bli enige. Jeg har fått råd tidligere om å invitere begge og la de ordne opp seg imellom. Den løsningen vil sannsynligvis føre til at min mor kommer hver gang og min far aldri. MIn mor har ikke så store problemer med å være i samme rom, men min far mener hun sender stygge blikk og det orker ikke han å utsette seg for.Jeg trenger virkelig noen objektive faglige råd her.På forhånd takk. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/167720-skilte-foreldre-som-ikke-kan-v%C3%A6re-i-samme-rom/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
fyrlykt Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Jeg synes det er din far som har et problem her, og det er ikke du som skal ordne opp i det. Inviter begge, vil han ikke komme er det hans valg. Han kan jo komme dagen etter hvis han er interessert. Si til han at du ikke orker å være megler for dine foreldre, at du ikke orker å alltid måtte høre at en av dem blir skuffet og lei seg, at han er voksen og tar egne valg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/167720-skilte-foreldre-som-ikke-kan-v%C3%A6re-i-samme-rom/#findComment-1095173 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solveig Vennesland, Familierådgiver Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Hei! Du høres sant å si mer moden og voksen ut enn dine skilte foreldre. De har altså ikke klart å bearbeide skilsmissen etter 20 år, men bruker deg og dine barns samvær med dem, til å stikke hverandre. Huff. Ikke så veldig gode rollemodeller for barnabarna. Dessuten synes jeg det er på tide at du får slippe å ta ansvar for dine foreldres voksenliv med hverandre. De må da komme videre nå. Men det er nok du som må sette foten ned. Og hvordan du kan gjøre det uten å skade dine barns samvær med sine besteforeldre er ikke lett. I første omgang vil jeg råde deg til å si tydelig fra til dem begge at du synes de får ta de samtalene de trenger me hverandre utenfor din families nærvær.hvis de har noe å rydde opp i, for å ikke se skjevt til hverandre overfor deg og din familie. Hvis de ikke klarer det, å gjøre opp alene, får de bruke en profesjonell rådgiver for å megle mellom dem. Men du skal ikke hverken bestille slik rådgiver eller stille opp sammen med dem. Det er deres ansvar og deres jobb. Men du kan tipse dem om rådet. Når du ønsker å invitere dine foreldre hjem til deg, synes jeg du skal invitere slik du vil. Så blir det opp til dem å avgjøre om de vil komme en eller begge. Hvis de ringer deg eller beklager seg over den andre, råder jeg deg til å fortelle rett ut at det må de ta stilling til selv. Du vil ikke gå imellom dem mer. Du må som datter få ha kontakt med begge dine foreldre. Men ikke la dem dytte problemene sine lenger over på deg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/167720-skilte-foreldre-som-ikke-kan-v%C3%A6re-i-samme-rom/#findComment-1095217 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.