Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er en gutt på 25 år....som stort sett er fornøyd med det meste....Lurer bare på om det finnes noen produkter som faktisk virker mot/gjenoppbygger håret etter håravfall?? Begynner å bli ganske tynt på toppen, og det har ankommet et par ganske synlige viker etter hvert....Hadde satt pris på om noen hadde noen erfaringer og dele :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/167781-tyntlite-h%C3%A5r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kizza1365380506

Har egentlig ikke noe særlig godt svar. Skal feste med noen frisører imorgen så kanskje jeg kan få noen tips. Men i gode gamle dager var det b-vitamin som gjaldt. Vi skulle liksom vaske håret i ølgjær... Vel om det virket eller ei hvet jeg ikke for jeg hadde jo egentlig fint hår. Men du kan kanskje prøve å spise litt b-vitaminer, så skal jeg prøve å huske å spørre frisørene... He...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/167781-tyntlite-h%C3%A5r/#findComment-1095492
Del på andre sider

Hei!

Jeg har også problemer med håravfall, men oppsøkte et sted som heter Hårklinikken i Oslo. Der får man individuell konsultasjon, gjennomgang av kosthold og midler man skal bruke. Jeg er faktisk ganske sikker på at håravfallet mitt er mer eller mindre stoppet og ble kjempefornøyd av den grunn. Har også sett tendenser til en beskjeden gjenvekst etter et par måneder.

Det hele kommer jo an på hvor mye hår du har mistet tror jeg, men det går nok absolutt å gjøre no for å bote på saken. Bakdelen med Hårklinikken er at det er en relativt dyr behandling, vi snakker kanskje ca 1 000 kr i måneden, men jeg synes det er verdt det så lenge jeg har råd til det og får beholde håret mitt. Har også prøvd Arcon Tisane i ca 8-9 måneder uten at jeg syntes dette hadde no effekt. Prøv Hårklinikken du!

Hilsen Spiderman81

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/167781-tyntlite-h%C3%A5r/#findComment-1095500
Del på andre sider

Vet du... lite hår skjemmer ingen... eller om du har planer om å annlegge hentesveis sååå;) hehe...

Neida, spøk til side*ikkemeningenåværeslem* så syntes jeg at gutter som mister håret tidlig eller som har lite hår som de syntes er skjemmende, rett og slett burde ta barbermaskina i bruk:) og det er ikke så rent lite sexy heller syntes nå jeg;)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/167781-tyntlite-h%C3%A5r/#findComment-1095537
Del på andre sider

Hei!

Jeg har også problemer med håravfall, men oppsøkte et sted som heter Hårklinikken i Oslo. Der får man individuell konsultasjon, gjennomgang av kosthold og midler man skal bruke. Jeg er faktisk ganske sikker på at håravfallet mitt er mer eller mindre stoppet og ble kjempefornøyd av den grunn. Har også sett tendenser til en beskjeden gjenvekst etter et par måneder.

Det hele kommer jo an på hvor mye hår du har mistet tror jeg, men det går nok absolutt å gjøre no for å bote på saken. Bakdelen med Hårklinikken er at det er en relativt dyr behandling, vi snakker kanskje ca 1 000 kr i måneden, men jeg synes det er verdt det så lenge jeg har råd til det og får beholde håret mitt. Har også prøvd Arcon Tisane i ca 8-9 måneder uten at jeg syntes dette hadde no effekt. Prøv Hårklinikken du!

Hilsen Spiderman81

Hei! Det er sikkert meget individuelt, men hvilke tips og råd fikk du fra klinikken? Noe er sikkert universielt og kan være til hjelp for andre....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/167781-tyntlite-h%C3%A5r/#findComment-1096082
Del på andre sider

Annonse

Hei! Det er sikkert meget individuelt, men hvilke tips og råd fikk du fra klinikken? Noe er sikkert universielt og kan være til hjelp for andre....

Hei!

Joda det finnes universelle råd som jeg kan dele.

1. Hårtap behøver ikke nødvendigvis å bare være genetisk, men i kombinasjon med f.eks uren hodebunn(som i mitt tilfelle), flass, psoriasis osv

2. Bruk av stylingprodukter som gele og voks tetter igjen hårsekkene som virker som en "propp" for hårveksten. Jeg ble anbefalt å kutte ut dette umiddelbart.

3. Et sunt generelt kosthold er faktisk utrolig viktig. Har sett et skrekkeksempel på en dame som utelukkende mistet hår pga elendig kosthold. Etter kun nye kostvaner ordnet dette seg. Kostholdet ER viktig. Leger og andre eksperter har en tendens til å overse dette har jeg inntrykk av. Sunn mat man må se etter skal være proteinrikt, fettfattig, rik på flerumettede fettsyrer og man skal drikke masse vann (helst opp til 2 liter om dagen, men dette virker mye for meg).

4. Det er ikke bare b-vitaminer som virker inn på hårveksten, men alle næringstoffer fungerer i et samspill. Å supplere kosten med multivitaminer er mer hensiktsmessig enn å bare ta b-vitaminer. Samtidig er sink og kobber viktig for å redusere hårtap, men man BØR supplere med begge fordi de "spiser" hverandre. Saw palmetto skal også redusere hårtapet. Jeg har ikke begynt med disse tingene enda, men får se hva økonomien tillater. Ta en titt på: www.kintorelabs.com

5. Vanlige sjampoer inneholder stoffer som, i likhet med stylingprodukter, tetter igjen porene i hårsekkene. Jeg bruker en spesialsjampo som jeg har kjøpt der.

6. Tilslutt, det kan virke som det gjorde susen for meg å rense hodebunnen fordi det fantes masse urenheter der som tettet igjen hårsekkene. Jeg har brukt mye gele og vanlig sjampo tidligere, men ved å bruke en spesiell ekstrakt, som er individuelt tilpasset meg, "ordnet"/ stabiliserte dette seg.

7. Hva som kan gjøres avhenger av hva som er årsaken til hårtapet. Det er som jeg sa, ikke nødvendigvis kun den genetiske faktoren som spiller inn, men en kombinasjon av flere faktorer.

8. En forundersøkelse på Hårklinikken var gratis da jeg tok det for å se på potensialet for videre behandling. Fordelen er at behandlingen, kostholdstips, forslag til kosttilskudd og ekstrakter er individuelt tilpasset

9. Jeg har ikke tro på at hårtap kan stabilisere seg ved å bare ta kosttilskudd. Jeg tror dette må sees i sammenheng med hva som er den faktiske årsaken til hårtapet.

Håper dette var til litt informasjon da.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/167781-tyntlite-h%C3%A5r/#findComment-1097097
Del på andre sider

Hei!

1. Hårtap behøver ikke nødvendigvis å bare være genetisk, men i kombinasjon med f.eks uren hodebunn(som i mitt tilfelle), flass, psoriasis osv

2. Bruk av stylingprodukter som gele og voks tetter igjen hårsekkene som virker som en "propp" for hårveksten. Jeg ble anbefalt å kutte ut dette umiddelbart.

3. Et sunt generelt kosthold er faktisk utrolig viktig. Har sett et skrekkeksempel på en dame som utelukkende mistet hår pga elendig kosthold. Etter kun nye kostvaner ordnet dette seg. Kostholdet ER viktig. Leger og andre eksperter har en tendens til å overse dette har jeg inntrykk av. Sunn mat man må se etter skal være proteinrikt, fettfattig, rik på flerumettede fettsyrer og man skal drikke masse vann (helst opp til 2 liter om dagen, men dette virker mye for meg).

4. Det er ikke bare b-vitaminer som virker inn på hårveksten, men alle næringstoffer fungerer i et samspill. Å supplere kosten med multivitaminer er mer hensiktsmessig enn å bare ta b-vitaminer. Samtidig er sink og kobber viktig for å redusere hårtap, men man BØR supplere med begge fordi de "spiser" hverandre. Saw palmetto skal også redusere hårtapet. Jeg har ikke begynt med disse tingene enda, men får se hva økonomien tillater. Ta en titt på: www.kintorelabs.com

5. Vanlige sjampoer inneholder stoffer som, i likhet med stylingprodukter, tetter igjen porene i hårsekkene. Jeg bruker en spesialsjampo som jeg har kjøpt der.

6. Tilslutt, det kan virke som det gjorde susen for meg å rense hodebunnen fordi det fantes masse urenheter der som tettet igjen hårsekkene. Jeg har brukt mye gele og vanlig sjampo tidligere, men ved å bruke en spesiell ekstrakt, som er individuelt tilpasset meg, "ordnet"/ stabiliserte dette seg.

7. Hva som kan gjøres avhenger av hva som er årsaken til hårtapet. Det er som jeg sa, ikke nødvendigvis kun den genetiske faktoren som spiller inn, men en kombinasjon av flere faktorer.

8. En forundersøkelse på Hårklinikken var gratis da jeg tok det for å se på potensialet for videre behandling. Fordelen er at behandlingen, kostholdstips, forslag til kosttilskudd og ekstrakter er individuelt tilpasset

9. Jeg har ikke tro på at hårtap kan stabilisere seg ved å bare ta kosttilskudd. Jeg tror dette må sees i sammenheng med hva som er den faktiske årsaken til hårtapet.

Jeg glemte forreste et vesentlig tips til!

Det er å massere hodebunnen jevnlig. Kanskje sette av minst 5 minutter om dagen. Hodebunnen min viste seg å være stiv og det var derfor dårlig blodsirkulasjon. Dette har blitt bedre og har sikkert hatt betydning for reduseringen av hårtapet. Hvis det er dårlig blodsirkulasjon i hodebunnen så vil ikke næringsstoffene "nå frem" i tilstrekkelig grad. Dette er faktisk utrolig viktig. Har hørt flere frisører si det samme også. Det ligger jo sunn fornuft i det også.

En annen ting, ikke ha et krampeaktig forhold til hårtapet, men man må gjøre de riktige tingene for å bote på det. Hvis ikke blir man gal. Ta det rolig. Det vil ta tid før man ser resultater av en eventuell behandling, og håret vokser veldig sent, hvis det er mulig å behandle hårtapet da. Det går sikkert hvertfall å enten stoppe det, eller hvertfall å redusere det. Om det vokser ut nytt hår er ikke sikkert, men en mulighet. Det vil da heller være snakk om å "redde" de hårsekkene som ikke er døde, men som ligger latent slik at eventuelt nytt hår kan vokse ut.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/167781-tyntlite-h%C3%A5r/#findComment-1097108
Del på andre sider

Hei!

Hei igjen! Dette var virkelig til nytte. Har liten tro på at dyre produkter er noen løsning. Det fordrer vel at man tar dette i all evighet. Sunt kosthold derimot er jo noe man uansett vil ha godt av. Spesialshampoo er vel også et bra tips, billige produkter er vel billige av en grunn...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/167781-tyntlite-h%C3%A5r/#findComment-1097873
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...