Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er en jente på 26 år som i mange år har brukt p-piller. Det er nå litt over ett år siden jeg sluttet med dem. Etter at jeg sluttet har jeg blitt svært plaget med kviser i ansiktet, på brystet og ryggen. Jeg og sanboeren min prøver å få barn og jeg ble gravid i juli, men hadde en spontanabort etter ca. 7 uker. Nå lurer vi på om jeg kan ha for mye mannlige kjønnshormoner(og ha kviser av den grunn)i blodet slik at jeg ikke kan gjennomføre et svangerskap. Er dette reelt? Finnes det et medikament jeg kan ta for evt. å bli kvitt kvisene. Det er svært plagsomt og hemmer meg bl.a i forhold til klesvalg. Jeg føler meg stygg pga. kvisene. Hva skal/kan jeg gjøre?- jessica78 -

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/167877-kviser/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Ved tilstanden PCOS er det for stor produksjon av mannlig hormon og sjeldne menstruasjoner. Da blir det problem med å bli gravid og ofte litt økt risiko for abort. Hvis du har regelmessige menstruasjoner og har normal vekt, så er det liten grunn til å tro at du har hormonforstyrrelser. P-piller kan hjelpe mot kviser, så det kan forklare at de kommer når du stopper med pillene. Jeg er ikke ekspert på hud, så jeg synes du skal få henvisning til hudlege som kan hjelpe deg. Du må opplyse om at du prøver å bli gravid, da mange medikamenter som brukes mot kviser ikke skal brukes under graviditet. (Du husker å spise folat!)

Vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/167877-kviser/#findComment-1097146
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...