Gå til innhold

Sexuell identitet

Anbefalte innlegg

beautyandthebeast
Skrevet

Jeg er en kvinne som er i slutten av tyveårene. Jeg har aldri har hatt sex utover en vanskelig opplevelse med en mann da hun var 18- som jeg nesten opplevde som et overgrep.

Jeg har vært forelsket i både gutter og jenter. En periode lurte jeg på om jeg var lesbisk, lenge har trodde jeg var heterofil likevel, men har vel innsett at jeg er bifil på en eller annen måte.

Men bare noen få menn interesserer meg. Jeg vil ikke ha tilfeldig sex med menn. Men de jeg forelsker meg i tenner jeg veldig på og vil ha sex med. "Moralen" når det gjelder menn er på en måte like høy som lysten er lav når det er snakk om hvem som helst... Samtidig er jeg klar over atjeg ikke helt stoler på menn og er sikker på at jeg vil bli stygt avvist etter sex utenom forhold.

Når det gjelder kvinner derimot, så tror jeg faktisk at jeg kunne blitt med hvem som helst. "Moralen" her er nærmest ikke-eksisterende. Men hun stoler også mer på kvinner.

Likevel har jeg en følelse av at mange andre jenter ser på gutter "fysisk / sexuelt" på en måte som jeg ser på kvinner. For at hun skal virkelig tenne på en mann kreves mye dypere følelser.

Er jeg mest lesbisk eller kan jeg fortrenge følelser for menn?

Problemet er kanskje at jeg ikke har ligget med noen "skikkelig".

Folk pleier jo å finne ut av sexualiteten sin når de er i tenårene. Hvordan skal voksne mennesker gjøre det?

Jeg føler meg jo litt dum som er så uerfaren, spesielt i forhold til menn.

Bør jeg ha profesjonell hjelp?

Skrevet

Det virker som om du innimellom ubevisst (?) refererer til deg selv i tredjeperson? Bare det syns jeg er grunn nok til å snakke med noen om seksuell identitet (og om andre ting du måtte ha behov for å få ut).

Bare en observasjon, og kan hende jeg er helt på jordet altså.

beautyandthebeast
Skrevet

Det virker som om du innimellom ubevisst (?) refererer til deg selv i tredjeperson? Bare det syns jeg er grunn nok til å snakke med noen om seksuell identitet (og om andre ting du måtte ha behov for å få ut).

Bare en observasjon, og kan hende jeg er helt på jordet altså.

Ja, det var på jordet, og hører vel mer inn under "korrektur". Jeg skrev innlegget i tredje person i et annet forum. Jeg antar at det er enda en grunn til å søke profesjonell hjelp.

Takk for innspillet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...