tia85 Skrevet 15. desember 2004 Skrevet 15. desember 2004 hei!lurer på en ting..rar mens..i ett og ett halvt år hadde jeg mensen en gang i halvåret...altså med ett halvt års mellomrom hver gang..og nå har jeg ikke hatt den på ett år...hva kan være galt?vil den komme igjen?er 19 år og har hatt mensen fra jeg var tolv år..begynner å bli litt urolig for at den ikke skal komme igjen..har ikke så lyst til å gå til lege for ingenting liksom.. 0 Siter
simane Skrevet 16. desember 2004 Skrevet 16. desember 2004 Har du slanket deg veldig i det siste? Studerer du, har du hatt eksamenspress? Det er årsaker som kan forklare det. Jeg synes ikke du skal nøle med å gå til legen. Han/hun kan gi deg tabletter som kan sette den i gang igjen. 0 Siter
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 16. desember 2004 Skrevet 16. desember 2004 Det kan være flere årsaker til at menstruasjonen stopper som for eksempel trening, slanking, hormonforstyrrelser som nedsatt stoffskifte, feil ved eggstokken eller hypofysen. Du bør absolutt gå til din lege for en sjekk av dine hormoner. Du behøver ikke å få utført en underlivsundersøkelse, så det behøver du ikke å engste deg for. Hvis hormonnivået av østrogen er meget lavt, kan det være nødvendig å tilføre hormon for at kroppen fungerer optimalt. Vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter
tia85 Skrevet 17. desember 2004 Forfatter Skrevet 17. desember 2004 Har du slanket deg veldig i det siste? Studerer du, har du hatt eksamenspress? Det er årsaker som kan forklare det. Jeg synes ikke du skal nøle med å gå til legen. Han/hun kan gi deg tabletter som kan sette den i gang igjen. jg har drevet m slanking i mange år så d kan jo være grunnen..har vært innlagt både for anorexia og bulimi..håper den kommer av sg selv så jg slipper å gå til lege...den må jo komme en gang før eller siden?hmm..jaja.. 0 Siter
kbax Skrevet 25. desember 2004 Skrevet 25. desember 2004 jg har drevet m slanking i mange år så d kan jo være grunnen..har vært innlagt både for anorexia og bulimi..håper den kommer av sg selv så jg slipper å gå til lege...den må jo komme en gang før eller siden?hmm..jaja.. Hvis noe av problemet er at din anorexi/bulimi har blitt verre i det siste, burde du uansett gå til legen. Mensen din vil ikke komme tilbake før kroppen din fungerer normalt. Å ha mens en gang i halvåret er ikke så normalt det heller. En gang i måneden er optimalt har jeg hørt, og da er det best å gi kroppen næring. Drit i hva andre mener. Det er din kropp, og det er du som skal leve med den. Da er det vel like greit at den fungerer som den skal, samme hvordan den ser ut? Du er ennå ung. Slutt å ødelegge deg selv før det er for sent! Ta kontakt med noen. Det er garantert mange som vil hjelpe. Så, det var moralpreken.. LYKKE TIL VIDERE! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.