Gå til innhold

Verking i kjeve/tenner (særlig i kaldt vær)

Anbefalte innlegg

Når jeg har vært ute og gått/syklet en stund og kommer inn igjen i varmen, begynner det å verke/dunke i kjeven på høyre side, både under- og overkjeven. Det er verst i kaldt vær, og det har blitt betydelig verre i det siste.Tok dette opp med tannlegen min i sommer, men hun ville vente og se om det ble bedre.Tidligere kunne jeg døyve det ved å drikke kaldt vann og holde det i munnen, men heller ikke det hjelper lenger. Smertestillende hjelper heller ikke. Nå må jeg bare vente til det går over, og det er VONDT!Hva bør jeg gjøre?En helt annen ting: Jeg har kuttet ut brus helt, og drikker nå mye Fun Light isteden. Inneholder denne like mye syre som brus?

Fortsetter under...

Heia Balderblå!

Jeg hadde sånn verking som du beskriver da jeg var ca 17-18 år og fikk en av mine visdomstenner (og det var egentlig værst i kjeven). Det var skikkelig vondt! Men jeg husker ikke om det ble værre i kaldt vær...

Håper du finner ut hva det kan være :)

• 3 uker senere...
Erik Johannessen, Tannlege

Uten å være skråsikker, tror jeg nok det er en betent tann som forårsaker dette og at temperaturforandringene utløser smerten. Dine brusvaner har ikke noe med dette å gjøre.

Forøvrig er all brus skadelig for tennene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...