Gå til innhold

utroskap, "uskyldig" sms...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kunne tenke meg å høre fra noen som har vært igjennom det, og hvordan de har taklet ting i ettertid!

;o)

Skrevet

Hæ?

Hvordan er utroskap og "uskyldig" sms her linket sammen?

Gjest mannen som lurer
Skrevet

Hei!

Jeg har ett innlegg om dette litt tilbake i tid, hvor min samboer nektet å gå med på å få en utskrift over mobilbruk etter at jeg ble mistenksom. Min mistanke rettet seg til at bruken var meget høy, uten at det involverte meg i noen grad.

Jeg fikset utskriften selv, og ganske riktig, der hadde tastene gått varme med MMS bilder osv. Spesielt de gangene jeg var ute på reise mm.

Etter at min samboer ble konfrontert med dette, har hun innsett at hun må avslutte dette (naturligvis) og at hun blir "pålagt" en viss form for innsynsplikt. Alt dete sate jeg som krav, jeg har null tillit, og den må bygges opp over tid.

I mine øyne er det ikke noe som heter "uskyldig SMS, ihvertfall ikke når de blir skrevet mens jeg ligger og sover. MMS er en annen ting; min samboer har også sendt bilder av seg selv, uten å innse at detet kan benyttes til å skade henne senere hvis denne andre personen er slem nok.

Krev full åpenhet rundt alle bevegelser på mobilen, lyd alltid på, varsel alltid på osv..

Jeg vet ikke om dette er nok for oss, men jeg har lovet å prøve.

Skrevet

Det spørs akkurat på ordlyden i sms og om det er snakk om tre eller tre hundre sms/mms ???!? Jeg har ikke selv erfaring på dette..

Skrevet

Hei!

Jeg har ett innlegg om dette litt tilbake i tid, hvor min samboer nektet å gå med på å få en utskrift over mobilbruk etter at jeg ble mistenksom. Min mistanke rettet seg til at bruken var meget høy, uten at det involverte meg i noen grad.

Jeg fikset utskriften selv, og ganske riktig, der hadde tastene gått varme med MMS bilder osv. Spesielt de gangene jeg var ute på reise mm.

Etter at min samboer ble konfrontert med dette, har hun innsett at hun må avslutte dette (naturligvis) og at hun blir "pålagt" en viss form for innsynsplikt. Alt dete sate jeg som krav, jeg har null tillit, og den må bygges opp over tid.

I mine øyne er det ikke noe som heter "uskyldig SMS, ihvertfall ikke når de blir skrevet mens jeg ligger og sover. MMS er en annen ting; min samboer har også sendt bilder av seg selv, uten å innse at detet kan benyttes til å skade henne senere hvis denne andre personen er slem nok.

Krev full åpenhet rundt alle bevegelser på mobilen, lyd alltid på, varsel alltid på osv..

Kan du svare ærlig på en ting?

- Har du aldri gjort noe verre selv? Og for å takle dette, innledet du liknende "forhold" selv?

Gjest mannen som lurer
Skrevet

Kan du svare ærlig på en ting?

- Har du aldri gjort noe verre selv? Og for å takle dette, innledet du liknende "forhold" selv?

Hvis spørsmålet er til meg, er svaret et ubetinget NEI! Jeg har ikke i min ytterste tankebaner vært inne på å tenke på noen andre engang.

Jeg har blitt sveket før, og den erfaringen har lært meg at det finnes ikke noe verre man kan gjøre mot et annet menneske, for ikke å snakke om en partner!

Vi har snakket mye om dette tidligere i forholdet og ga hverandre det løftet at hvis det skulle dukke opp tanker i baner av andre enn oss to, skulle vi være så dønn ærlige å heller si ifra, for meg er det en ærlig sak, og volder mindre smerte enn om man må finne det ut selv...

Det er i mine øyne det største bedrag man kan begå, det ultimate svik...

Skrevet

Hvis spørsmålet er til meg, er svaret et ubetinget NEI! Jeg har ikke i min ytterste tankebaner vært inne på å tenke på noen andre engang.

Jeg har blitt sveket før, og den erfaringen har lært meg at det finnes ikke noe verre man kan gjøre mot et annet menneske, for ikke å snakke om en partner!

Vi har snakket mye om dette tidligere i forholdet og ga hverandre det løftet at hvis det skulle dukke opp tanker i baner av andre enn oss to, skulle vi være så dønn ærlige å heller si ifra, for meg er det en ærlig sak, og volder mindre smerte enn om man må finne det ut selv...

Ok, godt å høre...

finnes jo som du sikkert vet litt for mange menn som lar partneren gjennomgå helvete for et lite sidesprang mens de selv har holdt på verre i alle år

Skrevet

Vi hadde også en "avtale" om at dersom det skulle dukke opp en tredjeperson for en av oss så skulle den andre vå vite det først. Særlig. Jeg fikk vel vite det sist tror jeg, i alle fall fikk den andre vite det et halvt år før meg.

Skrevet

Vi hadde også en "avtale" om at dersom det skulle dukke opp en tredjeperson for en av oss så skulle den andre vå vite det først. Særlig. Jeg fikk vel vite det sist tror jeg, i alle fall fikk den andre vite det et halvt år før meg.

Sånn var det her også, bortsett fra at det gikk fire år. Jeg tror den som er utro som oftest blånekter helt til han har bestemt seg for å satse på den andre og har fått grønt lys fra denne.

Skrevet

Sånn var det her også, bortsett fra at det gikk fire år. Jeg tror den som er utro som oftest blånekter helt til han har bestemt seg for å satse på den andre og har fått grønt lys fra denne.

En bekjent av meg fridde til sin nye før han var separert. Og sa altså ikke fra til sin kone før han var forlovet på nytt (akkurat det fikk ikke kona vite før mye senere). At det går an.

Skrevet

Jeg stusser over at man inngår slik avtale. For meg/oss er det helt uaktuelt (nå), det høres jo nesten ut som grønt lys for å søke etter en ny?

Men jeg ville selvfølgelig sette pris på å høre det tidlig om det skulle bli aktuelt. Om det en gang skulle skje et enkelt sidesprang foretrekker jeg ikke å vite, tror jeg.

Skrevet

En bekjent av meg fridde til sin nye før han var separert. Og sa altså ikke fra til sin kone før han var forlovet på nytt (akkurat det fikk ikke kona vite før mye senere). At det går an.

Ja, det er ufattelig. Ting kan tyde på at mannfolk generelt sett er mer avhengig av å "ha noen" enn kvinner er.

Men jeg kan ikke fatte at det går bra i det nye forholdet når man suser rett over fra det gamle.

Det er viktig å gi seg tid til å slikke sårene og være alene en stund i mellomtiden.

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Man selger jo ikke den gamle bilen før man har fått den nye;)

Gjest ingen signatur i dag
Skrevet

Hei!

Hvordan fikk du tak i utskrift fra hennes telefon? Holdt det å ringe til teleselskapet og be om det?

Skrevet

Hehe, tror det er fler som har slike avtaler fremfor folk som faktisk oprettholder dem :)

Høres ikke kult ut, da. Håper det går bra med deg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...