Nitta Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 Hei!jeg lurer på om min utflod er unormal, og om jeg bør kontakte lege!Jeg er nettopp ferdig med mensen, og har brukt tamponger gjennom hele perioden, natten også. Den siste dagen av perioden merket jeg litt(bare litt) kløe eller svie i kjede-åpningen, klarer ikke helt bestemme meg for hvilke av de. Jeg tenkte at det sikkert bare var fordi jeg hadde brukt tampong så lenge, og at åpningen kanskje hadde tørket litt ut!!? Dette er nå to dager siden og svien eller kløen er borte. Men, de siste to dagene har jeg hatt, etter min mening, annerledes utflod enn jeg er vant til. Jeg tror ikke det er så mye utflod, bare annerledes. Etter at jeg begynte med p-pillen diane for 9 mnd siden, har jeg hatt økt utflod. Dette følte jeg ikke var unormalt i og med at den ikke luktet vondt eller så noe annerledes ut. Uansett, nå klarer jeg ikke fastsette hverken farge eller lukt. Den er ikke grønn, og ikke blodig. Vil ikke si den er grålig heller. Den er liksom bare littegranne gulere og mattere enn før. Også lukter den litt surt, liksom. Jeg innbiller meg at lukten er annerledes fordi siste rest av menstruasjonen kommer ut, men det er sikkert feil. Konsistensen er også litt tykkere enn før..Jeg har ikke hatt sex-partner på over ett år nå, og er ellers renslig. Selv innbiller jeg meg liksom at dette er noe som kommer til å gå over av seg selv, men hva tror du?Håper du kan gi meg et bra svar på dette!Hilsen meg.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/168066-unormal-utflod/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 Etter din beskrivelse lyder det som helt normalt utflod. I sekretet i skjeden er normalt melkesyrebakterier, derav den syrlige lukten. De beskytter mot inntrengning av andre skadelige mikrober. Ved sopp er utfloden gjerne hvit og klumpet og gir kløe. Chlamydiainfeksjon kan gi blodig utflod. Ved tilstanden bakteriell vaginose er det grålig utflod med fiskelukt. Normalt kommer det omkring eggløsning et blankt seigt slim, men det forsvinner under bruken av p-pille. P-pille kan endre på utflod, det kan både bli mer eller mindre, iblant kan det bli litt blodig. Som du beskriver det skulle det ikke være nødvendig med underlivsundersøkelse. Vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/168066-unormal-utflod/#findComment-1098942 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.