Gå til innhold

Skal jeg tro ham?

Anbefalte innlegg

I dag morges opplevde jeg noe som satte meg litt ut. Jeg fant et tomt kondom-papir i bilen til mannen min da han kjørte meg til jobb!Det lå riktignok på trinnet nede ved døra til varebilen og var ikke forsøkt "gjemt bort" eller noe.

Da jeg plukket det opp reagerte han med forbauselse, og han ble fortvilet over tanken på at jeg nå kanskje kom til å mistenke ham. Han mente det ganske sikkert måtte være en som hadde sittet på med ham som kunne ha mistet det ut av en lomme. Og utifra plasseringen, virker det logisk.

Han hadde b.l.a hatt en kamerat i bilen dagen før, og pga jobben sin han har stadig passasjerer i bilen. Derfor mente han at det var flere alternativer til hvem som kunne ha mistet det der.

Han ble ganske fortvilet over situasjonen, samtidig som han forstod min reaksjon. Han ville derfor prøve å finne ut hvordan det hadde havnet der..

Vi har vært sammen i 11 år, og vi har to barn sammen.Selvom vi har hatt våre motganger og krangler innimellom.Vil jeg si at vi egentlig har et veldig godt forhold og en fin hverdag sammen. Seksuellt har vi også hatt det veldig bra, selvom hyppighetsfrekvensen selvfølgelig ikke er den samme som i begynnelsen av forholdet. Dette føler jeg likevel har "naturlige" årsaker, fordi hverdagen er krevende og det skorter på overskuddet.

Men vi flørter fortsatt masse med hverandre, og min mann er flink til å gi komplimenter og gi utrykk for at han synes jeg er attraktiv og sexy.Og jeg føler meg fortsatt tiltrukket av ham...

Mao så er forholdet vårt absolutt ikke dødt, selvom vi har vært sammen lenge.

Angående utroskap, har han alltid gitt strekt uttrykk for at dette er noe han tar sterk avstand fra og ikke aksepterer.Han mener at det å være utro, er det samme som å gjøre det slutt, for da har man det ikke bra i forholdet.

Han ville heller ikke tilgitt utroskap fra min side.

Jeg har heller aldri følt at jeg har hatt grunn til å mistenke ham for å være utro.Og han har alltid gitt uttrykk for at han er fornøyd med meg, og derfor ikke har noen grunn/behov for det.

Jeg vil legge til at han steriliserte seg for noen år siden, og sånn sett ikke "trenger" å bruke kondom, (hvis man ser bort ifra muligheten for evt smitte...)

Vil også legge til at han ikke er typen som er mye ute "og flyr" eller jobber "overtid"

Om kveldene er han stort sett hjemme, og er sjelden på by`n.

Han er en flink og ansvarsfull pappa, som er opptatt av hjem og familie. Og jeg vet at dette betyr mye for ham.

Når vi har snakket om utroskap / samlivsbrudd

har han alltid sagt at han aldri ville være dum nok til å ofre dette ved å være utro....

Jeg sa klart ifra at hvis han hadde gjort noe galt, fikk han være mann nok til å innrømme det for meg nå, heller enn å lyve for meg, for det ville bli enda verre hvis sannheten da kom frem senere og han hadde løyet for meg i tillegg.

Men han påstod at han ikke hadde noe med dette å gjøre...

Så som sagt er jeg ganske forvirret nå.

Skal jeg tro at han er uskyldig, og at noen har mistet det der??

Jeg føler at jeg egentlig kan stole på ham, men på en annen side er det jo mange intetanede som har blitt overrasket før...

Hva tror dere??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/168152-skal-jeg-tro-ham/
Del på andre sider

Fortsetter under...

De fleste er intetanende og blir svært overrasket. MEN på den andre siden så syntes jeg IKKE at dette er god grunn til å mistenke han. Hadde han vært utro så tror jeg faktisk at han hadde vært mer diskret med å "kaste bevis".

Her syntes jeg tvilen i høyeste grad må "falle tiltalte tilgode", og at du bør kune stole på han. Men når det er sagt så er det som Solveig sier nesten ALLE nekter på utroskap til å begynne med.

Du blir bare nødt til å finne ut av dette selv. Men jeg sytnes det er synd å ødelegge så mye på så vage "bevis" :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/168152-skal-jeg-tro-ham/#findComment-1098775
Del på andre sider

Gjest Jeg tror mannen

Jeg tror at hvis du føler at han juger, så gjør han det. Men jeg leser innlegget ditt slik at du ikke føler han juger. Om du skjønner?

Derfor tenker jeg at det nok er kompisen eller andre som har mista det ut av lommen når de tok opp røyken eller noe slikt. Du kan jo fleipe litt med kameraten (hvis du kjenner ham) så ser du jo hvordan han reagerer.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/168152-skal-jeg-tro-ham/#findComment-1098785
Del på andre sider

Menn er ikke flinke til å skjule sine spor... tro meg !

Men i dette tilfelle syns jeg du skal ta det helt med ro. Jeg tror ikke han har gjort noe som helst galt.Hvis dette hadde vært reelt tror jeg du ville opplevd at han hadde reagert med å bli irritert og forbanna og slengt dine beskyldninger tilbake til deg isteden. Med ord som: Herregud... stoler du så lite på meg ? Du er så mistenksom og har ingen grunn til det osv osv.

Mitt råd til deg er å glemme hele episoden og fortsette forholdet som ikke noe er hent.Pass nå på at du ikke starter en "sjekke alt du gjør" variant ovenfor han. Det fører ikke noe godt med seg, og er heller ødleggende for forholdet. Skulle det i det hele tatt ha skjedd noe vil det tvinge seg frem i dagslys uansett etterhvert. Lykke til !

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/168152-skal-jeg-tro-ham/#findComment-1098788
Del på andre sider

Jeg synes ikke det finnes noen grunn til ikke å tro han på det han sier.

Og det er jo veldig synd om dere skal få ødelagt et godt forhold på grunn av noe som høyst sansynlig bare er en uheldig tilfeldighet.

Er det intet annet som underbygger den misstanken du nå tydligvis sliter med, så bør du gjøre alt hva du kan for å legge det bak deg - og ikke legge noe av ansvaret for det over på han.....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/168152-skal-jeg-tro-ham/#findComment-1098826
Del på andre sider

Annonse

Takk til dere som har svart meg. Det er beroligende å høre at dere alle sier det samme, menlig at jeg bør stole på ham. Nå har jeg også fått snakket mere med ham selv. I dag morges var det jo litt hektisk, så vi rakk ikke diskutere dette så mye da.....

Men vi har nå fått snakket litt mere. Og han hevder helt klart at han ikke har gjort noe, men sier han forstår min reaksjon og at han ville reagert på samme måte selv hvis situasjonen hadde vært omvendt.

Han har også hatt en vond dag, sier han. Og har brukt mye tid på å tenke og gruble. Har også prøvd å ringe den "mistenkte" kameraten flere ganger, for å få en avklaring på om det kunne vært han som mistet det...

Han er trist og bekymret for at dette skal ødelegge for oss, og ber meg tenke logisk igjennom hvor sannsynlig det er at han skulle hatt et forhold på si..

For det første, har han ingen grunn til det, sier han, Og hevder at bare tanken på en annen dame er fjern for ham.

Jeg burde kjenne han såpass at jeg tror ham, sier han også

Og synes det er synd at han ikke kan gjøre noe for å bevise sin uskyld..

Og som et par av dere nevner, ville han også vært nøyere med å skjule evt spor dersom dette hadde vært reelt.

Nei,jeg har ingen tidligere reelle erfaringer som underbygger mine mistanker. Ikke av hva HAN har gjort eller sagt.

Men jeg har selv vært utro i et tidligere forhold, og vet defor at det er fullt mulig å hevde sin uskyld og lyve overbevisende selvom man er "guilty as hell"

Det gjorde jeg ovenfor min tidligere kjæreste.

(et svært dårlig forhold riktignok)

Men jeg kunne sikkert vært istand til å lyve eller lure ham trill rundt nå også, hvis jeg hadde vært dum til å være utro, og visste at forholdet stod på spill hvis jeg ble avslørt...

På seg selv, kjenner man andre, sies det.

Så kanskje dette er årsaken til at jeg blir sånn i tvil? Jeg regner automatisk med at han gjør "som jeg ville gjort" og nekter uansett...

Men det blir jo urettferdig å mistenke ham for å være like utspekulert....

Nei.Jeg får velge å tro ham og stole på "magefølelsen". Den har stemt i mange andre tilfeller....

Takk igjen! Flott å få tilbakemeldinger fra noen som ser ting utenifra..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/168152-skal-jeg-tro-ham/#findComment-1098958
Del på andre sider

Gjest enmulighet?

Takk til dere som har svart meg. Det er beroligende å høre at dere alle sier det samme, menlig at jeg bør stole på ham. Nå har jeg også fått snakket mere med ham selv. I dag morges var det jo litt hektisk, så vi rakk ikke diskutere dette så mye da.....

Men vi har nå fått snakket litt mere. Og han hevder helt klart at han ikke har gjort noe, men sier han forstår min reaksjon og at han ville reagert på samme måte selv hvis situasjonen hadde vært omvendt.

Han har også hatt en vond dag, sier han. Og har brukt mye tid på å tenke og gruble. Har også prøvd å ringe den "mistenkte" kameraten flere ganger, for å få en avklaring på om det kunne vært han som mistet det...

Han er trist og bekymret for at dette skal ødelegge for oss, og ber meg tenke logisk igjennom hvor sannsynlig det er at han skulle hatt et forhold på si..

For det første, har han ingen grunn til det, sier han, Og hevder at bare tanken på en annen dame er fjern for ham.

Og som et par av dere nevner, ville han også vært nøyere med å skjule evt spor dersom dette hadde vært reelt.

Nei,jeg har ingen tidligere reelle erfaringer som underbygger mine mistanker. Ikke av hva HAN har gjort eller sagt.

Men jeg har selv vært utro i et tidligere forhold, og vet defor at det er fullt mulig å hevde sin uskyld og lyve overbevisende selvom man er "guilty as hell"

Men jeg kunne sikkert vært istand til å lyve eller lure ham trill rundt nå også, hvis jeg hadde vært dum til å være utro, og visste at forholdet stod på spill hvis jeg ble avslørt...

Så kanskje dette er årsaken til at jeg blir sånn i tvil? Jeg regner automatisk med at han gjør "som jeg ville gjort" og nekter uansett...

Nei.Jeg får velge å tro ham og stole på "magefølelsen". Den har stemt i mange andre tilfeller....

I utg.pkt bør du tro på han, men jeg ville nok vært litt på vakt en stund fremover. Vanskelig å si.

Han trenger jo ikke ha noe forhold til noen. Han kan ha vært å kjøpt ei hore ?...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/168152-skal-jeg-tro-ham/#findComment-1100471
Del på andre sider

Dette har skjedd meg og samboeren, bare motsatt. Han fant en kondompakning etter at jeg hadde vært alene hjemme. Han viste den til meg, smilte og sa: "Hadde jeg vært mindre godtroende, så ville det ha blitt bråk nå". Altså tok han det for gitt at jeg ikke er utro, noe som selvfølgelig også var tilfellet. Hvor denne kondompakningen kom fra vet vi ikke til dags dato, men det betyr ingenting.

Ettersom dere har et så bra forhold synes jeg det er rart at du i det hele tatt tviler. Tenk på hvem du er gift med, stol på han og la det ligge. Om han mot formodning er utro vil du få flere hint.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/168152-skal-jeg-tro-ham/#findComment-1100598
Del på andre sider

Jeg tror ikke du har noen grunn til å tvile på det han sier.

På hvilken side av bilen lå papiret da?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/168152-skal-jeg-tro-ham/#findComment-1100785
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...