Gjest Krusee Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 Hei!Jeg er en jente på 21 år som har gått på p-piller i 2 og et halvt år. I april i år bestemte jeg og min mann at vi ville prøve å bli gravid så derfor sluttet jeg på p-piller. Alt stabiliserte seg raskt med mensen og alt, men fortsatt har det ikke skjedd noe. I sommer gikk det plutselig 2 uker lenger enn vanlig mellom menstrusjonene og da trodde vi at jeg kanskje var blitt gravid, men det var jeg ikke. Etter dette har alt vært som normalt. For litt over en måned siden reiste vi til Syden og dette var akkurat da jeg skulle ha mensen, så jeg bestemte meg for å ta piller som utsetter dette i en uke. Når vi kom hjem igjen har alt blitt som vanlig, men denne mensen har bare vart i 2 dager... Jeg er har ganske ofte humørsvingninger og lurer på om det kan være noe galt med meg. Kan jeg ha en slags hormonforstyrrelse eller noe som gjør det vanskelig for meg å bli gravid? Burde jeg oppsøke lege? Det har jo tross alt gått ganske lang tid siden jeg sluttet på p-piller, så vi begynner å bli litt bekymret.Selv om vi ikke har dårlig tid så tenker jeg mye på det,så det hadde vært greit å slippe å bekymre seg for det hvis det ikke er nødvendig.. Tenker også på om jeg kanskje er litt for tynn og at kroppen min kanskje skyver fra seg forsteret pga. at det ikke er nok næring for 2? Jeg er ca 1,65m høy og ca.53 kg. Prøver å legge litt på meg,men det er ikke så lett..Håper du kan gi meg noen svar. På forrhånd takk!Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/168204-noe-galt-med-meg/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 Den forsinkede menstruasjon i sommer kan ha vært en meget tidlig graviditet som stoppet opp. Du bør sjekke at du ikke er gravid, siden du ikke fikk normal menstruasjon, bare to dager, etter du utsatte menstruasjonen (det er ikke skadelig, men du vet jo ikke om du er gravid når du starter behandlingen). Du har en fin vekt. Hvis vekten blir for lav, vil menstruasjonen utebli helt, men er du blitt gravid tar fosteret det som det behøver for å vokse. Hvis dine menstruasjoner ikke kommer i orden i løpet av de neste tre-fire måneder, synes jeg du kan søke lege, og da er det gått ett år siden dere startet forsøket med å bli gravid. Det er vanlig å begynne utredning på det tidspunktet. Din lege vil muligens si at du er så ung at det ikke har hastverk, men på den andre siden blir man lett gravid når man er ung, så når det ikke lykkes raskt kan det være et eller annet feil i systemet. Lykke til med forsøket, vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/168204-noe-galt-med-meg/#findComment-1099517 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.