Gå til innhold

hvordan gjøre det slutt?

Anbefalte innlegg

føler meg litt fjortis her nå, men har planer om å avslutte ett langt forhold med mitt barns far og min sambo over jul.

han er ett utmerket menneske, som ikke har gjordt meg noe vondt. men følelsene mine er borte. jeg kan ikke lyve lengre.

men hvordan si dette på en voksen, fornuftig og lett forstående måte? vil selvfølgelig såre han minst mulig.

trenger noen erfaringer på hvordan DERE dro fra deres samboere/kjærester. og litt om hvordan tiden etterpå kan takles best. er vel lurt å komme seg fort ut av huset kanskje?

klemmer

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/168312-hvordan-gj%C3%B8re-det-slutt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest *ikkjesåsint*

trist at det blir sånn når dere har barn sammen, men det er ikkje rett mot han når dine følelser er borte.

desverre så er det nok ingen smertefri måte å såre noken på..det bare må gjøres.

for all del, sett barnet foran alt, og samarbeid godt ang. barnet!

Gjest heisajeg

Hva skal vi svare på dette da?

Lykke til eller no'?

Jeg holdt på å gjøre det samme helt til noen sluttet å synes synd på meg.

Heldigvis var det gode venner som vekket meg og fikk meg til å forstå hvilket ansvar jeg har for å pleie følelsene selv.

Hvis vi ikke vanner blir det tørt, og det blir det i det neste forholdet også.

Den mannen jeg ikke hadde lyst på har blitt en herlig og spennende elsker igjen.

Og det er ikke for at han har gjordt så mye men jeg ble stramma opp litt.

Gjør en insats for å gjøre livet spennende for han så får du et spennende liv tilbake.

Gjest mitt svar til deg

Er det ikke noe du/dere kan gjøre for å "vekke" forholdet igjen? I et samliv vil jo hverdagen komme... Men da har man det kanskje trygt og godt? Og så må man prøve å finne på ting sammen. Snakke. Ville ikke hastet med å komme videre, men bruke god tid. Kanskje finne tilbake til hverandre? Om det må bli slutt, så vet han nok om det? Du kan jo si at det nok er best at dere bor hver for dere. Husk at barnet må skånes, og at det kommer først! Hva med familierådgivning?

Hva er planen med barna, når du snakker om å komme deg ut fort?

Og det er sikkert lurt om de ikke er hjemme når du tar det opp.

Og tenk hvilket sjokk de får stakkars, du kan ikke bare snu livet deres opp ned i løpet av en uke. Synes ikke jeg i alle fall.

Han kommer til å få sjokk sikkert han også, så ikke bare slipp bomben og stikk. Han må få pratet fra seg, og du må forklare.

Antakelig vil han først reagere med å foreslå forandringer for at ting skal ordne seg. Er du helt sikker på at det ikke er noe å gjøre?

Lykke til :-)

Gjest mitt svar til deg

Hva skal vi svare på dette da?

Lykke til eller no'?

Jeg holdt på å gjøre det samme helt til noen sluttet å synes synd på meg.

Heldigvis var det gode venner som vekket meg og fikk meg til å forstå hvilket ansvar jeg har for å pleie følelsene selv.

Hvis vi ikke vanner blir det tørt, og det blir det i det neste forholdet også.

Den mannen jeg ikke hadde lyst på har blitt en herlig og spennende elsker igjen.

Og det er ikke for at han har gjordt så mye men jeg ble stramma opp litt.

Gjør en insats for å gjøre livet spennende for han så får du et spennende liv tilbake.

Godt svar. Man må gjøre en innsats for forholdet.

Annonse

Jeg har vært i samme situation som du, men mannen min kom meg i forkjøpet. Oj, det gjorde vondt. Alt det jeg trodde jeg var forberedt på, faldt til jorden. Nå sitter jeg å leser "førstehjelp til parforhold" skrevet av Dr. Phil(Phillip C. McGraw. Fantastisk bok. Les den, og jeg er 99% sikker på du skifter mening!

Gjest heisajeg

Jeg har vært i samme situation som du, men mannen min kom meg i forkjøpet. Oj, det gjorde vondt. Alt det jeg trodde jeg var forberedt på, faldt til jorden. Nå sitter jeg å leser "førstehjelp til parforhold" skrevet av Dr. Phil(Phillip C. McGraw. Fantastisk bok. Les den, og jeg er 99% sikker på du skifter mening!

Herlig innlegg! Samme erfaring her.

Og Mars og Venus-bøkene til Gray. Og lese dem for å forstå egne feil istedetfor å finne den andres.

Samboern og jeg har fått det helt digg.

For å få igang spenninga, forsøk å bevisst gjøre det motsatte av hva han tror du vil gjøre. Veldig lbid og hyggelig når han forventer den vanlige deg.

Så venter du spent på reaksjonen hans.

Noen ganger med slike forsøk så blir han nysgjerrig på hva som skjer.

Da gjør dere hverandre spennende, en god start på jula.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...