Gå til innhold

Anbefalte innlegg

For 3dager siden dumpet det et brev fra legen min ned i postkassen min om at på bakgrunn av celleprøven anbefales jeg retur innen 6mnd. Mamma sin side av familien er 5søstre der 3 har hatt cellefoandring og 2måtte gjøre noe med det. Mamma måtte fryse av en del av livmorhalsen og hun andre måtte ha strålebehandling. Da jeg var til undersøkelsen og hun skulle trykke på livmoren spurte hun om det var vondt. Jeg svarte nei, men det var i grunnen ikke helt riktig. I tillegg har jeg hatt mer eller mindre kronisk ubahag litt sånn på høyre side i 1mnd.

Sier dette noen noe? er det farlig å vente helt til det er gått 6mnd. fra undersøkelsen?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/168347-cellforandring/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har akkurat vært gjennom det samme og var nok noe på tuppa da jeg var hos legen i og med at en venninne av meg nettopp måtte fjerne hele livmoren på grunn av celleforandringer.

Men mange opplever celleforandringer en eller flere ganger uten at noe er galt. Man bør nok vente rundt 6 mnd (selv ventet jeg vel 5 mnd tror jeg) før man tar ny prøve slik at cellene får litt tid til enten å gå seg til eller å forandre seg så mye at man velger å gjøre noe.

Hos meg var alt normalt denne gangen, men jeg må ta prøve på nytt om ett år og dersom alt er bra da også kan jeg gå tilbake til 3-årsturnus igjen.

Lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/168347-cellforandring/#findComment-1102215
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...