Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg bare lurte på om det er noen her som har erfaring med prøverør i Danmark? Jeg fikk satt inn to egg for seks dager siden..fikk noen hormonpiller i stikkpilleform som heter progestan som jeg tar tre ganger om dagen. Noen som har tatt de? Det var visstnok et graviditetsbevarende hormon som man ikke får i norge...Ellers lurte jeg på om noen har fått de berømmelige to strekene på tissetesten før det har gått to uker?? Jeg er så ulidelig spent.....

- hidipidi

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/168484-pr%C3%B8ver%C3%B8r-i-danmark/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisan :-)

Jeg har ikke vært i Danmark selv, men kjenner flere som har hatt svært fruktbare turer dit.

Jeg tok progestan fram til testing under de to første forsøkene mine i Haugesund, men har inntrykk av at de fleste norske klinikkene nå bruker crinone-gel i stedet? Virkestoffet er uansett det samme hormonet.

Eggløsningssprøyta kan påvirke testresultatet dersom du tester altfor tidlig, derfor er det nok sikrest å vente.

MEN jeg vet om folk som har fått riktig resultat (positivt) på dag 10. Selv har jeg imidlertid opplevd å teste negativt på dag 14, selv om jeg var gravid, så ikke alle produserer like mye HCG.

Lykke til!

Hilsen

Hei hidipidi:-)

Vi har hatt 3 forsøk (+ 1 fryseforsøk) i DK. Nærmere bestemt Maigaard i Århus.

Fikk Progestan kapsler hver gang. Ganske greie de. Her i Norge virker det som stort sett bruker Crinone..som er en slags krem du fører inn i skjeden med et "hylster". Som Demeter sier, så er det de samme virkestoffene både i Progastan og Crinone. Altså de inneholder graviditetshormonet progesteron.

Vi er svært fornøyd med danskene! Spesielt siden de hjalp oss å lage vedens nydeligste gutt, som nå er 20 mnd.! :-D

Apropos testing; Jeg har aldri holdt ut lenger enn i til dag 12, og da har testene alltid vist riktig resultat for meg. Det er jo bare å ta en test, men ikke mist motet dersom den er negativ. Det kan hende at du er "treg" til å produsere HcG, og må vente enda noen dager før testen slår ut positivt:-)

Lykke til!

Håper du får en knall blå test om ikke mange dagene!!!!!

Klem fra

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...